Introkurser: Lær centrale redskaber at kende

CISU afholder snart to forskellige kurser, der begge introducerer nye medlemsorganisationer eller nye frivillige i erfarene organisaitoner til to centrale metoder, når man skal udvikle indsatser. Logical Framework Approach og Theory of Change. Derfor er der nu god mulighed for at få et solidt fundament for ens fremtidige arbejde med udvikling.

Kort om de to begreber

Logical Framework Approach er et redskab til planlægning af et udviklingsprojekt og kan blandt andet give svar på spørgsmål som:

Hvordan er den lokale kontekst i forhold til det problem, man ønsker at løse med vores projekt?
Hvordan løser man bedst de problemer, der er i området?
Hvilke målsætninger og strategi skal man vælge?

CISUs ansøgningsskemaer er bygget op omkring Logical Framework Approach-metoden. Derfor er den god at have kendskab til, hvis man skal søge CISUs puljer.

Intro til LFA-kurserne finder sted 8. maj i Aarhus og 9. maj i København.

Tilmelding findes her.

Theory of Change er et nyt buzzword i udviklingsindsatser. Det er et redksab man bruger til at beskrive forandringen man ønsker, i stedet for kun at fokusere på aktiviteterne man udfører.

På kurset bliver deltagerne klogere på, hvordan man kan bruge Theory of Change i projektplanlægning, og hvordan den kan bidrage til at have større fokus på forandring og læring i det arbejde, man udfører.

Kurset finder sted 27. maj i Aarhus og 29. maj i København.

Man tilmelder sig her.