Kom til workshop om lokalisering af humanitære indsatser

Den 6. februar i København afholder en lang række organisationer, herunder Action Aid Denmark, Oxfam Ibis og Save the Children Denmark, et arrangement om lokalisering af humanitære kontekster. Arrangementet er det første af en række på fire workshops, hvor danske organisationer i Global Fokus-regi med udenrigsministeriets støtte vil søge at blive klogere på, hvordan Danmark bedst bidrager til lokalisering af humanitære indsatser. Den danske nødhjælpspulje, DERF, har lokalisering af det humanitære arbejde som et grundlæggende princip der fortsat videreudvikles på.

I løbet af arrangementet vil en række hovedtalere give deres bud på, hvordan man arbejder med at lokalisere det humanitære arbejde. Og hvordan forskellige definitioner af humanitær kontekst også udfordrer en fælles nødhjælpsindsats.

Arrangementet henvender sig til en bred gruppe af personer, der arbejder med nødhjælp enten direkte i felten eller som forskere eller lobbyister. Derfor er arrangementet også en perfekt mulighed for at få indblik i de forskellige aspekter af nødhjælpsarbejdet i en bred forstand.

Det er gratis at deltage, så længe man blot har meldt sig til inden d. 30. januar til maba@redbarnet.dk. Arrangementet bliver også livestreamet, hvis man ikke har mulighed for at være i København på tidspunktet.

Download hele invitationen samt fuldt program for dagen her.