Mere fokus på sammenhæng mellem klimaændringer og fattigdom

Nyhed   •   Aug 08, 2019 15:03 CEST

CISU øger i øjeblikket fokus på koblingen mellem klimaforandringer og fattigdom. Som del af sit klimafokus øger CISU støtten til sine medlemsorganisationer indenfor integrering af FN bæredygtighedsmål 13 i deres udviklingsindsatser. I efteråret er der således 3 spændende kurser med fokus på klima. Derudover er der 2 drop in rådgivningscaféer som særligt har fokus på klima.

• Drop-in rådgivningscafé med fokus på klima i Aarhus onsdag den 21. august og i København torsdag den 29. august. Begge dage kl. 14-18.30. Har din organisation en ny projektidé, hvor I gerne vil tænke klimamæssig bæredygtighed ind, fokusere på klimatilpasning, eller noget helt tredje i relation til verdensmål 13 om klimaindsatser? Så kan I komme til klima-café. Her kan I drøfte jeres idé eller udfordring med en af CISUs rådgivere. I behøver ikke bestille tid eller tilmelde jer. I skal blot komme forbi. Det er også muligt at sidde og arbejde og løbende vende spørgsmål med CISUs rådgivere. Arrangementer er åbent for alle – både medlemmer og ikke-medlemmer.. Så slå et smut forbi Klosterport og få f.eks. sparring på hvordan klima kan integreres i jeres igangværende eller nye indsats. Læs mere om drop-in rådgivningscaféer her.
  • Fyraftenskursus: Hvordan styrkes klima i udviklingsindsatser den 30.09. i Aarhus og den 2. oktober i København. Det første af efterårets 3 klimakurser har til formål at støtte organisationer, som ikke umiddelbart har klima som deres kerneområde til at komme i gang med at integrere klima i deres udviklingssamarbejde. På kurset præsenteres et climate tool som CISU er i gang med at udvikle. Tool’et indeholder en række praktiske eksempler og kan f.eks. bruges i projektplanlægningsfasen til at undersøge, hvor der er kontaktflader mellem klima og andre temaer / verdensmål og hjælper til at gennemføre en analyse hvor der er potentiale for at integrere klima. Læs mere om kurset her.

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.