Nyt netværk for unge i udviklingsarbejde sparkes i gang 7. december

Nyt netværk for unge i udviklingsarbejde sparkes i gang 7. december

En række udviklingsorganisationer, der arbejder for unge i udviklingsarbejde, mødes torsdag 7. december for at sætte gang i netværket Youth Movers.

Youth Movers består af mindre, danske civilsamfundsorganisationer, der har fokus på unge i deres arbejde. Netværket skal være med til at synliggøre deres resultater over for Udenrigsministeriet.

KICK-OFF: den 7. december i København
Netværket lanceres med et kick-off event torsdag den 7. december i København fra kl. 09:30 til 17:00.

På programmet er blandt andre repræsentanter for arbejdet med unge i udvikling og Pernille Borbo, der er ungerådgiver ved Udenrigsministeriet. Pernille Borgbo vil fortælle om Udenrigsministeriets ungefokus, og hvordan danske organisationer kan være med til at bidrage til Danidas strategi ”Verden 2030 - Danmarks udviklingspolitiske og humanitære strategi.

Nyt netværk skal bidrage til Udenrigsministeriets strategi
Udenrigsministeriet har allerede igangsat et samarbejde med større, danske udviklingsorganisationer med unge-fokus, mens de mindre ikke har mulighed for at komme på banen i det sammenhæng.
-Sideløbende med Udenrigsministeriets arbejde, så arbejder mange mindre udviklingsorganisationer også med unge på effektfulde og innovative måder, og de erfaringer vil vi være med til at formidle, det siger en af initiativtagerne bag netværket, Gritt Holm Hedehus fra organisationen VIVA.

Initiativtagere ønsker netværket vil vokse
Det er en række af CISUs medlemsorganisationer med unge-fokus, som står bag lanceringen af det nye netværk, men hensigten er, at det skal vokse sig stort, forklarer Gritt Holm Hedehus.
- Kick-off eventet er selvfølgelig åbent for alle, og vi håber på at se så mange som muligt fra de relevante organisationer. Hensigten er nemlig at netværket vil vokse og komme til at inkludere alle de mindre organisationer, der arbejder med unge. siger Gritt Holm Hedehus.

Initiativtagere: VedvarendeEnergi, Viva Danmark, Ghana Venskab og CISU - Civilsamfund i Udvikling