EWII sponsorerer kunst i Kanalbyen

En vigtig del af at skabe et nyt fællesskab er, at rammerne er gode. Det ved de i Kanalbyen, en helt ny bydel som i øjeblikket er under opførelse på Fredericia Havn.

Derfor har Kanalbyen blandt andet stort fokus på kunst, der skal styrke bydelens identitet. EWII har valgt at sponsorere tre kunstværker, der skal hænge tre forskellige steder i bydelen.

”Vi forventer meget af Kanalbyen som samlingspunkt og naturlig ramme for mange fredericianere, og det er et projekt, vi er stolte af at være en del af. Så det er med stor glæde, at vi sponsorerer kunstværkerne” siger Bernadette Sparrevohn, marketingschef i EWII.

Sidste år ændrede EWII sponsor-strategi for at fokusere på det nære og det lokale. Pengene til kunstværkerne kommer fra EWII Puljen, der har til formål at støtte større, helt særlige lokale begivenheder eller initiativer.

”Der er ingen tvivl om, at Kanalbyen og kunstværkerne passer rigtig godt ind i vores nuværende sponsor-strategi. Det er tæt på beboerne, lokalt og til gavn og glæde for mange. Vi glæder os til at se værkerne, når de bliver hængt op,” siger Bernadette Sparrevohn.

Kanalbyerne kommer til at huse 3000 fredericianere og vil være fyldt med masser af dejligt gadeliv med butikker, promenader og nye pladser.

Marketingschef hos EWII, Bernadette Sparrevohn, på 3017 1984.

• fredericia
  • kanalbyen