Europæisk hemmelighed bliver nyt charterferiemål

Montenegro er et af Europas mindste lande og for de fleste danskere fortsat et ubeskrevet blad. Det kan der blive lavet om på, når Falk Lauritsen Rejser introducerer Budva-rivieraen i Montenegro som den store charternyhed i 2014.

Mange danskere har holdt sommerferie i Kroatien, og har man lyst til et alternativ med flotte kystbyer, smukke og afvekslende naturscenarier og fine sandstrande, er det værd også at holde ferie i nabolandet Montenegro, der huser lidt mere end 620.000 indbyggere.

Montenegro, der fik sin uafhængighed i 2006, er også arealmæssigt et lille land – målt på kvadratkilometer kun en tredjedel af Danmarks størrelse. Ikke desto mindre kan man her opleve en af Adriaterhavets længste strande, Balkans største sø, den sydligst beliggende fjord i Europa samt en af de dybeste kløfter i verden.

Mange forskelligartede tilbud
Montenegros mest populære feriemål ligger langs den 300 km lange kyststrækning, som strækker sig fra grænsen til Kroatien mod nord og til grænsen til Albanien sydpå. Det gælder også badebyen Budva, der er hovedbyen langs Budva-rivieraen – en smuk, gammel by med en flere tusind år lang historie og omgivet af gode badestrande.

”Vi er utrolig glade for at kunne introducere Montenegro, som er et rigtig spændende rejsemål med en interessant og til tider dramatisk historie og mange, meget forskelligartede tilbud til den nysgerrige rejsende”, fortæller direktør Søren Falk Lauritsen og uddyber:

”Her er en fascinerende natur i bjerge og ved kyst samt en lang række meget smukke badebyer med fæstninger, kirker, klostre og charmerende cafégader. Det gælder Budva men også flere af nabobyerne, som er inden for rækkevidde med en kort køretur. Foruden natur og kultur er der også al mulig grund til at smage på den montenegrinske vin og olivenolien, der produceres her – i det hele taget er der mange fine råvarer og også en række glimrende restauranter, der forvandler råvarerne til lækre retter på tallerkenen”, forklarer Søren Falk Lauritsen.

Fra både Billund og København
Det nye rejsemål er kommet tættere på feriefolk i både Øst- og Vestdanmark med afgange fra både Billund og København fra sommeren 2014.

”For de fleste danskere er Montenegro fortsat et ukendt ferieland, men nu er der for alvor blevet skabt mulighed for at Kroatiens naboland også kan blive allemandseje”, udtaler Søren Falk Lauritsen.

• budva rivieraen
  • budva