Stærk ferieklassiker bliver en af vinterens solstrålehistorier

Det er med høje forventninger, at Falk Lauritsen Rejser introducerer Atlanterhavsøen Madeira som et spændende alternativ til danskere, der vil have lys i de mørke vintermåneder og det tidlige forår. Smuk natur, høj hotelstandard og mulighed for aktiv ferie skal bl.a. lokke gæster til.

Laurbærskove, blomsterparker og dramatiske klippelandskaber. Og statistisk set aldrig koldere end 16 grader, når vi fryser om vinteren i Danmark.

Madeiras milde klima gør det til et intet mindre end perfekt rejsemål hele året rundt, og ikke mindst i vinterhalvåret, når det er koldest i Nordeuropa, er den portugisiske ferieø et særdeles populært valg.

Fra næste vinter får også Falk Lauritsen Rejsers gæster mulighed for at besøge øen, der ligger ca. 500 km nord for De Kanariske Øer og 600 km fra Marokkos kyst. Og med afgange fra både Billund og København vil det komme danskere i hele landet til gode.

Mange grunde til at vælge Madeira
“Der er rigtig mange grunde til, at vi nu tilbyder Madeira som en del af vores vinterportefølje. Med et subtropisk og ekstremt behageligt klima, en helt enestående natur og mange storslåede landskabsscenarier er det et attraktivt feriemål for folk der er vilde med aktiv ferie - men også for dem som blot ønsker at nyde det helt fantastiske lys og de behagelige temperaturer på én Europas smukkeste ferieøer, forklarer direktør, Søren Falk Lauritsen og fortsætter:

”Madeira byder desuden på hoteller af meget høj kvalitet, en lang række spændende kulturoplevelser og en meget særegen gastronomisk kulturarv med mange muligheder for at få store kulinariske minder med hjem – ikke mindst hvis man er glad for fisk og skaldyr”, fortæller Søren Falk Lauritsen.

Ny destination skal skabe mere rejseglæde
Det er Madeiras smukke hovedby Funchal som vil være centrum for Falk Lauritsen Rejsers gæster på Madeira, beretter Søren Falk Lauritsen, der ser frem til at kunne sprede endnu mere rejseglæde med introduktionen af det nye rejsemål.

”Funchal er smukt beliggende ved foden af en frodig bjergskråning på sydkysten ud mod Atlanterhavet. Funchal er i sagens natur godt forbundet med resten af Madeira og er derfor et særdeles godt udgangspunkt, hvis man vil have et miks af kultur, gode badestrande og mulighed for at komme rundt og se resten af Madeiras herligheder”, siger en begejstret Søren Falk Lauritsen.

• falk lauritsen rejser
  • maderia
  • vinterrejsemål

Falk Lauritsen Rejser har rødder tilbage til 1967, hvor familien Falk Lauritsen for første gang sendte feriegæster til den spanske ferieø Mallorca. I 2014 præsenterer Falk Lauritsen Rejser to spændende nyheder; Sivota på det græske fastland og Montenegro. I 2014 forventer selskabet at sende ca. 80.000 danskere syd på til sol- og badeferie.