Nu får soldaterne på Høvelte kaserne deres egen amerikanske Diner

Nyhed   •   Feb 11, 2014 13:21 CET

Erfaren landsholdsgriller servicerede i går aftes soldaterne på Høvelte kaserne med friskgrillede bøffer, som samtidig markerede åbningen af et helt nyt og anderledes kantinekoncept på kasernen

Køkkenchef Teddy Rose har sammen med forhenværende anfører fra grill landsholdet Eddy René Van Bragt skabt ”The Diner” på Høvelte kaserne, som holdes åben for soldaterne i kasernens kantine mandag-torsdag fra kl. 19.30-22. Soldaterne kan her fylde deres maver med blandt andet kæmpe burgere og milkshakes.

Kantinen, som Forende Service driver, åbnede dørene til ”The Diner” første gang mandag aften, og soldaterne stod hurtigt i kø for at bestille ”Monster burger (T)Eddy way” og mange valgte også ”Go all in”, hvor man for 20 kroner ekstra kunne toppe sin burger med ekstra 200 gram friskhakket oksekødsbøf.

Jeg er i himlen nu
Der var lagt rødternede duge på bordene og stemningen var høj på åbningsaftenen: Soldaterne drak kolde Budweisere og sad med deres kæmpe burgere, som krævede engagement at skulle angribe. Friteret løgringe, grove fritter og milkshakes var ekstra tilvalg, der flittigt blev bestilt.

Og værnepligtig Thomas Lacoppidan mener, at det amerikansk-inspirerede kantinekoncept er kommet for at blive på kasernen:

”Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg spiser det her måltid. Kantinen får mange kunder på grund af det her koncept,” siger han og bliver suppleret af en anden værnepligtig, der på vej ud af døren udtrykker ægte madglæde:

”Tak for mad. Det var lige hvad jeg havde brug for. Jeg er i himlen nu”

Det nye tiltag bliver garanteret en succes på Høvelte Kaserne, og soldaterdrengene kan efter en lang og hård dag se frem til et måltid, der kan få selv mors kødgryde langt væk fra hukommelsen.