Graduateland lancerer KU Projekt & Job, Københavns Universitets nye jobportal

Fra d. 2. januar i år har studerende og alumner fra Københavns Universitet kunne finde studiejob, praktikpladser, og først fuldtidsjob på KU Projekt & Job, som drives af Graduateland.

Portalen er et essentielt bindeled mellem de studerende og virksomheder i købehavnsområdet, samt internationale virksomheder, som rekrutterer danske kandidater med en international profil.

Studerende fra alle fakulteter på Københavns Universitet kan søge stillinger med udgangspunkt i deres uddannelse, og portalen kan intelligent forslå relevant indhold med udgangspunkt i erhvervserfaring, kvalifikationer, samt tidligere søgehistorik.

En jobportal for fremtidens jobsøgere

“Vores primære fokus er at skabe relationer mellem studerende og nyuddannede, som netop er ved at starte deres karriere, og virksomheder på udkig efter talentfulde kandidater”, udtaler Patrick Lund, Medstifter og Adm. Dir. i Graduateland. “Af den årsag er et samarbejde med Københavns Universitet et enormt vigtigt partnerskab, da vi nu får en lang række nye universitetsprofiler ind i vores karrierenetværk”.

Målet med KU Projekt & Job er at tilbyde de nye digitale generationer af jobsøgere og virksomheder en platform, som lever op til de store krav om relevans og effektiv kommunikation. Kandidater og virksomheder matches derfor via intelligente algoritmer, og portalen lægger op til interaktion via notifikation og chatkommunikation direkte på platformen.

Målrettet og effektiv kommunikation har været en fundamental del af Graduatelands udviklingsfilosofi siden de lancerede deres første universitetsportal på Copenhagen Business School tilbage i 2012.

• Uddannelse

• graduateland
  • universitet
  • karriere
  • rekruttering
  • studerende
  • uddannelse
  • københavn
  • jobportal

Graduateland driver jobportaler for 22 universiteter i Europa, og mere end 500.000 universitetsprofiler har oprettet sig med detaljerede brugerprofiler. Over 150.000 stillinger for studerende og nyuddannede er online, hvilket gør Graduateland-netværket til Europas største karrierenetværk for dette segment af unge akademikere.

Mattias Lagerstedt

Pressekontakt Head of Partnerships