Pressemeddelelse -

Hurtigtvoksende startup vil udkonkurrere Jobindex med artificial intelligence og machine learning

Jobindex har længe haft monopol på det danske marked for jobportaler. Det vil teknologivirksomheden Graduateland lave om på med deres nye karriere- og jobportal ‘Careerland’. Her bruges smart data og artificial intelligence til at sætte en ny standard for dansk rekruttering.

En jobportal med hjerne

Algoritmen er blevet udviklet gennem de sidste 8 år, og er baseret på data fra over 1 million kandidater og 23 millioner jobs. Den data bruges til at matche kandidater, stillinger og virksomheder baseret på række relevante parametre som erfaring, uddannelse, kompetencer, sprog, interesser og præferencer. På den måde kommer ingen ansøgere længere til at bruge 3 timer på at søge en stilling, som de alligevel ikke passer til.

Samtidig kan algoritmen forudse, hvordan en rekrutteringskampagne vil performe, baseret på tekst, eksponering, jobtype, jobkategori og tid.

HR medarbejdere, der arbejder med rekruttering, vil f.eks. ikke længere behøve at undersøge, hvilke kompetencer en UX developer skal besidde, og hvilke platforme de findes på. Det gør algoritmen for dem. Virksomheder kommer som følge til at opleve, at antallet af irrelevante ansøgere daler, mens antallet af de relevante stiger med 250%.

Danmark er for langt bagud

Jobsøgning i 2018 er blevet en kompleks proces, hvor netværk, timing og branding betyder alverden. Der er behov for et system, der kan simplificere processen. Virksomheder bruger stadig alt for mange penge på fejlrekruttering.

‘Det er ærgerligt for der findes nye teknologier, der kan gøre processen både skarpere og enklere. De virksomheder, der pt findes i Danmark er bare slet ikke nået dertil.’

Sådan siger Patrick Lund, stifter af Graduateland, som står bag Careerland.dk.
Ens job er en stor del af ens tilværelse og det er vigtigt at den enkelte føler sig i kontrol over situationen og kender sine muligheder. Det vil vi gerne hjælpe med.

Ud over AI og machine learning, benytter portalen sig af andre tiltag for at optimere rekrutteringsprocessen. Herunder virtuelle karrieremesser og en live funktion, hvor virksomheder og kandidater chatter langt inden en ansøgning overhovedet sendes.

På den måde, vendes den traditionelle jobsøgningsproces på hovedet. At ‘mødes’ bliver det første step - frem for det sidste.

For at lære mere om AI og datadrevet rekruttering besøg www.Careerland.dk

• Arbejdsliv

Graduateland er Europas største karriereportal for studerende og nyuddannede. Vi laver innovative produkter, der hjælper de unge talenter til at få en flyvende start på karrieren. Virksomheden startede i 2010 som et skoleprojekt. I dag har Graduateland mere end en million brugere, over 20.000 kunder, og er stadig 100% selvejet. Vi er et miks af verdensborgere med hovedkontor i det livlige København. Læs mere om vores produkter på www.graduateland.com

Sandra Busch