Stefan Gesing - ny CFO i GROHE's hovedsæde i Düsseldorf

Stefan Gesing udpeget som ny CFO i GROHE’s hovedsæde i Düsseldorf

Düsseldorf, 30 november 2018. Vi er glade for at kunne meddele, at Stefan Gesing overtager stillingen som Chief Financial Officer (CFO) i GROHE, effektiv fra den 14. januar 2019. I sin rolle som CFO i GROHE vil han blive en del af bestyrelsen, og rapportere til Michael Rauterkus, CEO for GROHE. "Vi er glade for at byde Stefan Gesing velkommen som vores nye CFO," siger Michael Rauterkus og fortsætter; "Han har en bred finansiel, operationel og strategisk erfaring. Dette, kombineret med sin omfattende brancheviden og erfaring med skalering af virksomheder med stor vækst, er et kæmpe aktiv for GROHE i fremtiden."

Gesing kommer senest fra en stilling som CFO for Industrial Solutions i Thyssenkrupp. Han blev udnævnt til bestyrelsen for Industrial Solutions i maj 2016 og overtog efter kort tid midlertidigt formandskabet. Han har tidligere fungeret som chef for kontrol, regnskab og risiko i koncernens hovedkvarter og har succesfuldt forvaltet Thyssenkrupp’s forretningsprocesser i mange år. Før Thyssenkrupp var han hos Deutsche Telekom AG hvor han også var en del af den finansielle afdeling.

"Jeg er meget glad for at blive en del af GROHE som er et af de mest innovative brands på markedet," siger Stefan Gesing og fortsætter; "Et vigtigt aspekt bliver at styrke vores globale lederposition med hensyn til vækst og rentabilitet yderligere."

Gesing erstatter Adam Bryson, som tilbage september overtog rollen som CFO i LIXIL Americas.

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal