Gå til indhold
GROHE Eurosmart Cosmopolitan E infrarøde armaturer installeret på Hotel Koldingfjord's offentlige toiletter

Hotel Koldingfjord vælger nye armaturer med miljø og æstetik for øje

I forbindelse med en renovation af det over 100 år gamle hotel, var det nærliggende også at udskifte flere af deres badeværelsesarmaturer. Hotellet har både en Green Key og er hos Tripadvisor udnævnt GreenLeader - begge certifikater der gives til hoteller, som lever op til særlige krav vedrørende miljøvenlige tiltag. Dette gælder både genbrug, energi- og vandbesparelse.

For adm. direktør på Hotel Koldingfjord, Peder J. Madsen, var valget af nye armaturer særligt drevet af to parametre: ”Et: Det er væsentligt at være opmærksom på miljøet og to: Vi vil ikke gå på kompromis med vores gæsters komfort og deres oplevelse af Hotel Koldingfjord.”

Hotellet stiller derfor store krav til deres leverandører og forventer, at de operer på en miljømæssig ansvarlig og effektiv måde, så det matcher hotellets ambition om at reducere miljøbelastningen. Efter kyndig rådgivning valgte hotellet at få installeret 80 GROHE Essence håndvasksarmaturer, 100 brusetermostater og 18 elektroniske håndvaskarmaturer ligeledes fra GROHE.

”Vi var bekendte med, at hygiejne og miljø spiller en stor rolle for Hotel Koldingfjord. Så vi rådgav dem til at vælge den berøringsfrie løsning på alle hotellets offentlige steder. Armaturerne er batteridrevne, men med en levetid på 7 år. Den berøringsfrie løsning på hotellet giver flere fordele; med den lange batterilevetid gør det arbejdet nemmere for det tekniske personale, hygiejnen er bedre og der bliver sparet på vandet,” siger Thomas Knudsen, projektchef hos GROHE.

Æstetikken skal også være i orden

Udover at de miljøvenlige og hygiejniske løsninger har været et fokus for Hotel Koldingfjord er design og æstetik også altafgørende.

”Kolding er en designby. Byens slogan er ”Vi designer livet”, så på Hotel Koldingfjord er vi også meget passioneret omkring design, og det er til at se på hele hotellet.” fortæller Peder J. Madsen og fortsætter: ”At valget faldt på blandt andet GROHE Essence serien, var derfor ikke tilfældigt. GROHE passer godt ind på hotellet, fordi designet er minimalistisk og moderne. Det kan mikses med den gamle stil og atmosfære.”

Hygiejne, miljø og design var altså de vigtigste punkter for hoteldirektør Peder J. Madsen, da der skulle vælges nye produkter til det store hotel.

GROHE er verdens førende udbyder af sanitære løsninger, og et globalt brand, dedikeret til at bringe innovative produkter til markedet.

I mange årtier har vi hos GROHE været dedikeret til vores brandværdier; teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed. Disse illustrerer alle vores forpligtelse til at skabe fantastiske oplevelser og til at levere "Pure Freude an Wasser". Med produktions-, innovations- og designfaciliteter placeret i Tyskland, kan vi være stolte af "Made in Germany"-mærkatet. Alle vores fabrikker gør brug af en høj præcisionsteknik i produktionen for at sikre, at den konsekvent høje GROHE standard overholdes. Det er derfor at vi hos GROHE kan forsikre dig om, at vores produkter lever op til de mest kompromisløse krav i form af håndværk og funktionalitet.

Over de seneste ti år er den succes vi har opnået blevet bevist med mere end 240 design- og innovationspriser, samt CSR-prisen for den mest bæredygtige virksomhed med 1000+ medarbejdere i 2017 givet af Tysklands regering. Utallige eksklusive projekter i hele verden har GROHE produkter installeret, hvilket bevidner om at GROHE også er arkitekternes og designernes foretrukne valg.

I 2014 blev GROHE en del af LIXIL Group Corporation, som er et børsnoteret selskab på børsen i Tokyo. LIXIL er global markedsleder indenfor sanitetsprodukter, og er ligeledes Japans ledende leverandør af byggematerialer.

Sluseholmen 8c 2.th • 2450 København SV • Telefon: +45 (0) 44656800 • www.grohe.dk

MEDIEKONTAKT

Maria Kappel Carpenter • Kindly Vestergade 18B 1. sal | 1456 København | Danmark

maria@kindly.dk | www.kindly.dk