Sensia Arena

Hver tredje dansker føler sig ikke helt ren

En ny undersøgelse foretaget af GROHE og YouGov afslører en lidt beskidt hemmelighed omkring danskernes toiletbesøg. Hele 36%* føler sig ikke rene, når de har været på det lille hus.

”Undersøgelsen tyder på, at vi bør overveje vores toiletvaner. Mere end halvdelen** af respondenterne er også bekymrede for hygiejnen på toilettet, både den personlige og renligheden omkring toiletfaciliteterne”, siger Rasmus Falck, Channel & Category Manager Marketing NE fra GROHE.

”Det er nok de færreste, som vil ty til toiletpapir alene, når de skal tørre skidt af hænderne. Ligesom vi jo også helt naturligt rengør med vand, når vi skifter ble på en baby. Så hvorfor er det, at vi kun bruger papir, når vi selv bliver store nok til at klare sagerne på toilettet?”, spørger Rasmus Falck.

Tid til nye vaner
I asiatiske lande har de såkaldte ’shower toilets’ længe været en del af toiletrutinen. Og noget kunne tyde på, at danskerne er klar til det – hvis de altså kan få lov at få ’det bedste af to verdener’: Hele 47% kunne godt tænke sig at kombinere shower toilettets skyl med toiletpapir, mens 34% holder fast på at bruge toiletpapir alene.

”Rom blev jo ikke bygget på en dag – og det tager tid at ændre adfærd – men respondenterne i undersøgelsen havde selvfølgelig heller ikke oplysningen om, at vores shower toilet har både skyl og tørring med luft”, fortæller Rasmus Falck.

Tag telefonen med på toilettet
GROHEs Sensia Arena shower toilet, er et Smart toilet, som man kan styre helt enkelt via en app, en intuitiv fjernbetjening og/eller kontrolpanelet (letforståelige ikoner indikerer funktionen), som hurtigt kan indstilles til dine personlige præferencer.

Man behøver fx ikke bruge hænderne til at slå brættet op eller ned – og ved tilkøb af Auto Flush, skyller toilettet også ud af sig selv – et sikkert hit hos både mænd og kvinder! Sensia Arena har Triple Vortex®-skyl og AquaCeramic-belægning, som modvirker bakterier og kalkaflejring i toilettet, hvilket letter rengøringen betydeligt. Det er i det hele taget en tophygiejnisk løsning, som også gør det muligt, at tage sin Smartphone med på toilettet, uden at man skal bekymre sig om bakteriespredning.

Sådan fungerer Sensia Arena
Den enhed, som afgiver vandet ved skylning, desinficeres automatisk før og efter brug, og er beskyttet med en anti-bakteriel dyse. Man kan selv regulere temperaturen på vandet, ligesom enheden også tilpasser sig til mænd og kvinders anatomi ved et tryk på ikonet, på kontrolpanelet eller app’en. Når man er skyllet ren, trykker man blot på tørreknappen/ikonet, så blæser der lun luft for den perfekte tørring. Man kan selvfølgelig altid tørre efter med toiletpapir, hvis man vil det. Eventuel lugt absorberes og udledes via to ventilationer inde i toilettet.

For nærmeste forhandler, kontakt venligst:
GROHE Kundeservice på telefon: +45 44 65 68 00

Vejledende pris Sensia Arena:
19.995,- kr. inkl. moms

*) 36% føler sig slet ikke eller kun i mindre og nogen grad rene.

**) 52% er i meget høj grad, i høj grad og i nogen grad generelt bekymret for hygiejnen, når man har haft afføring. Her menes både ens egen hygiejne samt hygiejnen omkring toiletfaciliteterne.

GROHE er verdens førende udbyder af sanitære løsninger, og et globalt brand, dedikeret til at bringe innovative produkter til markedet.

I mange årtier har vi hos GROHE været dedikeret til vores brandværdier; teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed. Disse illustrerer alle vores forpligtelse til at skabe fantastiske oplevelser og til at levere "Pure Freude an Wasser". Med produktions-, innovations- og designfaciliteter placeret i Tyskland, kan vi være stolte af "Made in Germany"-mærkatet. Alle vores fabrikker gør brug af en høj præcisionsteknik i produktionen for at sikre, at den konsekvent høje GROHE standard overholdes. Det er derfor at vi hos GROHE kan forsikre dig om, at vores produkter lever op til de mest kompromisløse krav i form af håndværk og funktionalitet.

Over de seneste ti år er den succes vi har opnået blevet bevist med mere end 240 design- og innovationspriser, samt CSR-prisen for den mest bæredygtige virksomhed med 1000+ medarbejdere i 2017 givet af Tysklands regering. Utallige eksklusive projekter i hele verden har GROHE produkter installeret, hvilket bevidner om at GROHE også er arkitekternes og designernes foretrukne valg.

I 2014 blev GROHE en del af LIXIL Group Corporation, som er et børsnoteret selskab på børsen i Tokyo. LIXIL er global markedsleder indenfor sanitetsprodukter, og er ligeledes Japans ledende leverandør af byggematerialer.

Sluseholmen 8c 2.th • 2450 København SV • Telefon: +45 (0) 44656800 • www.grohe.dk

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde