Gå til indhold
GROHE Rapid SLX indbygningcisternen der er nem at installere, justere og forbinde med fremtiden.

Indbygningscisternen der gør det let for installatøren

Teknologi og design ændrer sig hele tiden, og badeværelser skal fornyes. Med et design, der gør livet nemmere og smartere for både installatører og slutforbrugere, er indbygningscisternen GROHE Rapid SLX skabt til nutidens og morgendagens løsninger.

En indbygningscisterne er ofte forbundet med et større installationsarbejde og kan efter installationen være svær at tilgå igen. Den nye indbygningscisterne fra sanitetsvirksomheden GROHE er både nem at installere og giver let adgang til justering af vandtilførslen - selv efter installationen. Med det voksende marked for kantløs keramik kan installatører nemt tilpasse vandtilførslen til det enkelte toilet og forbrugerne kan dermed undgå uønskede sprøjt ved for kraftige toiletskyl.

”Indbygningscisternen GROHE Rapid SLX er nemmere at arbejde med, da man med udløbsregulatoren nu kan bruge alle typer af toiletskåle, blandt andet dem uden skyllekant, uden at være bekymret for kraftige toiletskyl,” fortæller Lars Mikkelsen fra L.m. Varme Og Sanitet.

Se hvor nemt det er på grohe.dk.

Monteringsarbejdet kan klares på en enkelt dag
GROHE Rapid SLX kommer med en ny og mere fleksibel installationsboks, der indeholder både en vand- og en strømtilslutning. På den måde forenkler Rapid SLX fremtidige installationsprocesser, eksempelvis ved en opgradering fra et standardkeramiktoilet til et skylletoilet á la GROHE Sensia Arena. Derudover fås den nye installationsboks til Rapid SLX som standard med en kappe, der let giver adgang. Tilslutningen kan dermed nemt nås via åbningen bag porcelænet, og større, omfattende indgreb kan undgås.

Lars Mikkelsen bekræfter dette, ” Nu kan man klare alt monteringsarbejdet på en enkelt dag uden at skulle brække hul i væggen og det hele, takket være den nye kappe og integrerede strømtilslutning. Jo mindre rod og indgreb man skal lave, jo gladere bliver kunderne og det er altid målet hos os i L.m. Varme Og Sanitet."

GROHE Rapid SLX feature video med gennemgang af ovennævnte udløbsregulator og installationsboks.

Designløsninger der giver fleksibilitet
​Udover at lette installationsarbejdet for installatørerne er Rapid SLX med til at skabe en større fleksibilitet hvad angår badeværelsesdesign, da man nu kan tilpasse trykpladens udseende til den enkeltes stil.

Det er muligt at vælge mellem to forskellige størrelser af GROHEs nye slanke trykplader, i tre former og tolv farver, hvilket giver en frihed til i højere grad at integrere toilettets design på en helt ny måde til den øvrige badeværelsesindretning efter egen smag. Den brede pallette af farver, som trykpladerne fås i, findes også i matchende farver til både badeværelses- og køkkenarmaturer, samt brusesystemer og accessoires i form af knager, toiletpapirsholder etc.

Det gør det muligt at skabe en ensartethed på tværs af hjemmet og en minimalisme, som forbrugerne i højere grad efterspørger.

GROHE er verdens førende udbyder af sanitære løsninger, og et globalt brand med over 6.000 medarbejdere, dedikeret til at bringe innovative produkter til markedet. I mange årtier har vi hos GROHE været dedikeret til vores brandværdier; teknologi, kvalitet, design og bæredygtighed. Disse illustrerer alle vores forpligtelser til at skabe fantastiske oplevelser og til at levere "Pure Freude an Wasser".

GROHE har udviklet nye produktkategorier siden sin spæde start, blandt andet vandsystemerne GROHE Blue og Red samt vandsikkerhedssystemet GROHE Sense, der er et innovativt produkt på det voksende marked for smart home teknologi. Med produktions-, innovations- og designfaciliteter placeret i Tyskland, kan vi være stolte af "designed and engineered in Germany”-mærkatet. Alle vores fabrikker gør brug af en høj præcisionsteknik i produktionen for at sikre, at den konsekvent høje GROHE-standard overholdes. Det er derfor, at vi hos GROHE kan forsikre dig om, at vores produkter lever op til de mest kompromisløse krav i form af håndværk og funktionalitet.

Over de seneste ti år er den succes, vi har opnået blevet bevist med mere end 300 design- og innovationspriser, samt CSR-prisen for den mest bæredygtige virksomhed med 1000+ medarbejdere i 2017 givet af Tysklands regering. Utallige eksklusive projekter i hele verden har GROHE produkter installeret, hvilket bevidner om, at GROHE også er arkitekternes og designernes foretrukne valg.

GROHE er en del af LIXIL Group Corporation, et børsnoteret selskab på Tokyo Fondsbørs. LIXIL er den verdensomspændende markedsleder inden for sanitetsindustrien, og forvalter en bred portefølje af kendte brands inden for husholdning.

LIXILs unikke portefølje spænder fra teknologier, der revolutionerer, hvordan vi interagerer med vand i vores dagligdag, til et komplet sortiment af produkter og tjenester til huse og større arkitektoniske projekter. LIXIL, INAX, GROHE, American Standard og Permasteelisa er alle førende inden for vand-, køkken-, bolig- og byggeteknologier i deres respektive markeder og industrier. LIXIL opererer i mere end 150 lande og beskæftiger mere end 75.000 mennesker, der forener funktion, kvalitet og design, i et forsøg på at forenkle livet hvor vi er.

Sluseholmen 8c • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal