Gå til indhold
Selv når vintermørket falder på er der tapre cyklister, der kæmper i kulden. Dem vil Hövding belønne med en spændende konkurrence i december.

Hövding hylder vintercyklisterne

Om vinteren er det vigtigt at tænke på sikkerheden, og at være udrustet på sin cykel. Farer som dårlig synlighed og veje med glatte blade, is og snesjap betyder, at hovedbeskyttelse, reflekser og andet udstyr kan redde liv.

- Vi vil gøre opmærksom på og belønne cyklister, der trodser vintervejrets magter og tænker på miljøet ved at vælge cyklen som transportmiddel. Hövding er en overlegen hovedbeskyttelse, og det er vores vision, at så mange som muligt skal beskytte sig på den bedste måde, når de cykler, siger Hövdings markedschef, Anna Katarina Skogh.

I løbet af december vil Hövding i nogle udvalgte storbyer arrangere en konkurrence, hvor der bliver lagt ledetråde ud på Facebook. Ledetrådene fører frem til et tidspunkt og et sted, hvor de første cyklister, der når frem til det, belønnes med en Hövding.

Byerne med den spændende jagt på ledetråde er København, Malmö, Göteborg, Stockholm, og London. Den 1. december lægges den første ledetråd ud på Facebook.

Hövding er en diskret krave, cyklisten bærer om sin hals. Kraven indeholder en sammenfoldet airbag, som udløses på 0,1 sekund, når den er involveret i en ulykke. I en stor test af cykelhjelme, udført af Folksam, blev det påvist, at Hövding har 3 gange bedre stødoptagelsesevne end alle traditionelle cykelhjelme. Hövdings airbaghjelm til cyklister kan i dag fås på 16 markeder i Europa og i Japan. www.hovding.com