Björks Biophilia-album får premiere på Icelandair-fly

Biophilia, der er navnet på det kommende studiealbum fra den islandske sanger Björk, får premiere på alle Icelandair-fly som en del af selskabets inflight entertainment system. Björks seneste hele album, der udkommer mandag den 10. oktober 2011, kan nu høres på alle Icelandairs fly.

„Det er en stor ære for os hos Icelandair at have mulighed for at præsentere Björks Biophilia-album som en del af vores inflight entertainment system. Björk er en af de førende kunstnere i verden lige nu, og mange mennesker har ventet spændt på dette album. Vi er også henrykte over, at gæsterne på Iceland Airwaves 2011 får mulighed for at opleve Björks imponerende show Biophilia i år,“ forklarede direktør for marketing og virksomhedsudvikling hos Icelandair, Guðmundur Óskarsson.

Björk vil optræde med sit store show Biophilia to gange i år på Islands musikfestival Airwaves — der afholdes i perioden 12.-16. oktober — og desuden ved syv mindre optrædener i den store nyåbnede koncertbygning Harpa ved havnen i Reykjavík.

Til disse særlige show vil Björk optræde med nye sange fra det nye studiealbum Biophilia samt med musik fra sit ældre repertoire sammen med en gruppe enestående musikere og et pigekor på 24 sangere. I showet spilles der på en række specialdesignede og -byggede instrumenter, herunder et enestående elektronisk styret pibeorgel og et 9 meter langt pendul, der udnytter jordens tyngdekraft til at skabe musikalske mønstre.

Tidligere i år præsenterede Icelandair også Arabian Horse, det seneste album fra de islandske elektro-pionerer Gus Gus, en måned før udgivelsen.

Guðmundur Óskarsson tilføjede: „Vi hos Icelandair anser det for et privilegium at støtte islandske musikere så godt, vi kan.“

Flere oplysninger om Icelandair og dets inflight entertainment system kan findes påwww.icelandair.dk.

• arabian horse
  • gus gus