Icelandair lægger godt an til 2018

Icelandair sluttede 3. kvartal 2017 med en 10% stigning i passagertallet i forhold 2016 og opererer med yderligere vækst i 2018.

Der er masser af luft under vingerne i alle ordets betydninger. Icelandair åbner tre nye destinationer i 2018: Dallas og Cleveland i USA og Dublin i Irland, øger antal afgange med 10% og opererer med et forventet passagertal på 4,4 millioner – en stigning på 400.000 i forhold til samlet passagertal i 2017.

Icelandair åbnede rute til Berlin-Tegel i oktober med tre ugentlige afgange fra Island året rundt og selskabet har således fire destinationer i alene i Tyskland, 49 destinationer i alt, her af 20 i Nordamerika. De mange destinationer på hver sin side af Atlanten inviterer til at man tager en ”Icelandair Stopover” i Island på vej til eller fra og det kan gøres uden ekstra billetomkostninger. Rejsen bliver delt i to og får en ekstra dimension.

Allerede i første kvartal 2018 får Icelandair den første leverance af nye fly til den eksisterende flåde, nemlig tre Boeing 737 MAX 8. Der er afgivet ordre på 16 Boeing MAX til løbende levering – den sidste leveres i 2021. De nye fly giver mere fleksibilitet i forhold til Icelandairs mange forskellige destinationer og understøtter samtidig vækstplanerne. Læs mere om Icelandairs destinationer, Icelandair Stopover, historie m.m. på www.icelandair.com

• stopover
  • berlin
  • nordamerika
  • canada
  • island

Icelandair er det førende flyselskab som tilbyder flytransport til og fra Island og det øvrige Europa og som derudover er et attraktivt alternativ til og fra Nordamerika. Icelandair tilbyder sikre, pålidelige flyforbindelser og udsøgt service til storbyerne på begge sider af Atlanten.