Icelandairs rejsefond til særlige børn (Vildarbörn), giver rejsemuligheder for børn med langvarige sygdomme

Rejsefonden til særlige børn (Vildarbörn), en organisation oprettet af Icelandair, giver børn med langvarige sygdomme muligheden for at rejse sammen med deres familier og gøre deres drømmerejser til realitet.

Icelandairs Rejsefond til særlige børn giver børn i Island og nærliggende lande muligheden for at rejse sammen med deres familier, som ellers ikke kan gøre det, på grund af økonomiske problemer og lægeregninger.

Icelandairs passagerer kan støtte rejsefonden på to måder. For det første igennem indsamling af resterende mønter, som passagererne kan lægge i kuverter, der ligger i sædelommerne på Icelandairs fly. De bliver derefter samlet af kabinepersonalet ved flyrejsernes afslutning. For det andet, gennem donationer fra medlemmer af Icelandair Saga Club, som kan donere et vist antal af deres ”frequent flyer” miles årligt.

Et af de vigtigste bidrag fra Icelandair kunder til Rejsefonden til særlige børn, er donation af ”Award Points”. Kunderne kan donere deres point til fonden ved at sende en mail til dea@icelandair.is og ved at angive antallet af point, de ønsker at donere.

Tildelingen af midler finder sted to gange årligt; datoer for den næste tildeling bliver 25. april og 26. oktober 2013.

Ved den sidste tildeling, der fandt sted den 28. oktober 2012, blev midler fra fonden uddelt til 26 børn og deres familier, omkring 150 mennesker i alt. Siden fonden blev oprettet, har i alt 355 familier fået støtte fra den.

For en mulighed for at søge midler fra rejsefonden, kan du besøge: https://www.icelandair.dk/frequent-flyer/special-children-travel-fund/application/.

• icelandair charity
  • icelandair velgørenhed
  • rejsefond
  • special children travel fund