Den bornholmske industri har stor glæde af Jetpak

Martin Randrup fra Bornholms Elektromotor ApS, der har til huse på havnen i Rønne, har et motto: Du staver, vi laver. Det dækker over, at virksomheden reparerer alt, der drejer rundt i den bornholmske industri. Sådan groft sagt.

Uundværlig medspiller

”Når vores kunder har prøvet alt andet, kommer de herned til os. Ofte har de brug for hurtig assistance om aftenen eller i weekenderne. Det kan være en maskine, der står stille eller dyr, der ikke kan få mad. Eller måske kan færgen ikke sejle. Det sker jo altid i højsæsonen!”

Og det er her, Jetpak kommer ind i billedet, for typisk er det reparationer, der skal gå stærkt, og selvom Bornholms Elektromotor har meget på lager og bliver brugt som et lille grossistled, sker det jævnligt, at der er ting, de står og mangler for at kunne løse problemet.

”Det kan være alt fra små gummipakninger fra Sverige til en pumpe fra Jylland. Vi kan jo ikke bare køre hen på næste gadehjørne eller hen til en makker nede ad vejen. Så for os er Jetpak en livsnerve, der får det hele til at spille sammen, så vi kan komme videre,” forklarer Martin Randrup.

Kunder i Østersøen

Martin Randrup fortæller, at selvom Bornholm ligger midt ude i Østersøen, så er der faktisk masser af industri lige i nærheden. Og dermed også kunder.

”Der sejler 40.000 skibe mellem Sverige og Bornholm hvert år. Det er store navne som ABB, Schneider, Siemens og så videre, og de kan ringe til os og sige, de har et problem. Så skal vi for eksempel have fat i et printkort, som vi kan sejle ud til dem med lodsbåd. Og det skal være på klokkeslæt, når skibet sejler forbi Bornholm. Derfor er det selvfølgelig vigtigt, at vi kan stole på, at pakken med printkortet kommer frem. Det sørger Jetpak for.”

Det skal være nemtBornholms Elektromotor har konto hos Jetpak, og alle medarbejdere har nummeret til Jetpak kodet ind, så uanset hvem der bestiller, er det nemt og hurtigt.

”Vi bruger Jetpak rigtig meget og har gjort det i mange, mange år. Nogle gange er det to til tre ture på en uge. Det er vigtigt for os, at vi ikke skal spekulere på, om pakken nu kommer eller ej. Det skal bare spille. Og det gør det. Jetpak er vigtig for os. Vi kan ikke undvære dem,” slutter Martin Randrup.

FAKTA:

Bornholms Elektromotor rykker hurtigt ud, når der er problemer. Virksomheden har stor erfaring i vedligeholdelse, renovering, reparation og ombygning af roterende maskiner i alle størrelser.

Derudover har virksomheden et stort lagerprogram af kvalitetsmotorer, gear, pumper, el-komponenter, lejer, transmissioner og kileremme mm.

Indholdet af dette nyhedsbrev må ikke gengives, hverken helt eller delvist, uden forudgående aftale med Jetpak.

• Erhverv

• budkørsel