L'Oréal på top 10 over verdens mest attraktive arbejdsgivere

Juli 2016 – Business studerende fra hele verden har stemt L’Oréal in på 9. pladsen blandt verdens mest attraktive arbejdsgivere i Universums ’Most Attractive Employers Ranking’.

For ingeniører/IT studerende ligger L’Oréal på en 16. plads.

I Universums undersøgelse blandt mere end 15000 studerende i Danmark ligger L’Oréal i 2016 på en 8. plads, blandt de virksomheder de business studerende gerne vil arbejde i.

I Norden placerer L’Oréal sig som nr. 3, lige efter konsulentvirksomhederne EY og PwC. Tredjepladsen er også noget at være stolt af, især da L’Oréal ligger langt foran andre FMCG virksomheder som Coca-Cola (#16) og Unilever (#18).

Generelt er L’Oréals placering et udtryk for, at flere og flere talentfulde unge begynder at betragte virksomheden som en mulig arbejdsplads, fremfor tidligere hvor det alene var mærket de så på. Firmaet står dermed stærkt som arbejdsgiver.

Mere end 267 000 studerende inden for business og ingeniørstudier fra verdens 12 største økonomier har rangeret virksomhederne efter hvem de helst vil arbejde for. Undersøgelsen blev foretaget fra september 2015 til april 2016. Den viser, hvad de studerende især ser efter i f t deres fremtidige karriere, og hvilke faktorer de ser som vigtigst ved valg af arbejdsgiver.

L’Oréal modtager mere end 1,3 millioner jobansøgninger hvert år, og virksomheden anerkendes af kandidaterne for at give tidligt ansvar og et personligt tilpasset karriereforløb.

’Vi er beærede og taknemmelige overfor de studerende, der anerkender os blandt de 10 mest attraktive arbejdsgivere, da vi tilbyder uendelige muligheder i alle funktioner fra business til ingeniør og science. Vi vil meget gerne fungere som talentudvikler for fremtidige ledere, og vi vil altid give vores medarbejdere innovative og personligt tilpassede erfaringer’, sagde Jean-Claude Le Grand, Senior Vice President Talent Development and Chief Diversity Officer of L’Oréal.

Om Universums liste over verdens mest attraktive arbejdsgivere ’The World’s Most Attractive Employers’

Undersøgelsen bag listen over verdens mest attraktive arbejdsgivere fra Universums Talent Surveys er udført i Australien, Brasilien, Canada, Kina, Frankrig, Tyskland, Indien, Italien, Japan, Rusland, UK og USA. Disse markeder repræsenterer 70 procent af verdensøkonomien. Dataindsamling blev foretaget fra september 2015 til april 2016. Mere information findes på: http://bit.ly/WMAE2016

www.universumglobal.com

• l'oréal danmark
  • universum
  • jobansøgning
  • karriere
  • værdier
  • etik
  • arbejdsgiver
  • foretrukken

L’Oréal har arbejdet passioneret med skønhed i mere end 105 år. Med sin enestående portefølje på 32 internationale og meget forskellige mærker har virksomheden i 2015 nået en omsætning på 25,3 milliarder euros og beskæftiger 82.880 medarbejdere verden over. Som verdens førende beauty virksomhed findes L'Oréal i alle distributionskanaler: den brede distribution, stormagasiner, apoteker, i travel retail, on-line og med egne forretninger for visse mærker.

Forskning og innovation og et dedikeret forsker team på 3.870 medarbejdere er grundstenen i L'Oréals strategi, som er at leve op til alle behov for skønhedsprodukter i hele verden og tiltrække en milliard nye forbrugere i de kommende år. L'Oréals nye bæredygtighedsmål pr 2020 'Sharing beauty with all' definerer ambitiøse målsætninger for bæredygtig udvikling i hele virksomhedens værdikæde.www.loreal.com