Børsen: "Erhvervslivet har fået øjnene op for delebiler"

"Erhvervslivet skeler mere og mere til delebiler. Det mærker man hos delebilsordningen Letsgo, hvor antallet af erhvervskunder er tidoblet fra 40 til 400 de seneste år.

Sådan skriver Børsens udsendte journalist, Rikke Baltzer, efter et besøg hos LetsGo. Her snakkede hun blandt andet med salgs- og erhvervschef, Michael Regius, der fortalte om den stigende interesse blandt virksomheder:

Vi har store kunder som ingeniørforeningen IDA, men det er særligt mindre firmaer og erhvervsdrivende, der har fået efterspørgslen til at vokse,” siger Michael Regius til Børsen. I 2015 steg LetsGo's samlede omsætning med 38 pct. til ca. 5 mio. kr.

Optimerer forretningen

Michael Regius vurderer blandt andet, at en delebil som hovedregel kan betale sig i erhvervslivet, hvis man kører mellem 1000 og 15.000 kilometer om året. LetsGo har i dag 3000 erhvervsmedlemmer, der alle har set en fordel ved at have en delebil fremfor en firmabil. Alligevel understreger Michael Regius til Børsen, at selvom flere i dag ser fordelene ved fælles biler, er erhvervslivet stadig er en ubrudt guldåre:

Over de næste re år vil jeg skyde på, at jeg skal være heldig, hvis 10 pct. af erhvervs- livet i Danmark ved, hvad en delebil er. Der ligger et kæmpe potentiale.”

I dag udgør antallet af erhvervskunder i LetsGo ca. 20 pct. Ambitionen er, at de om fem år udgør 50 pct.

Hvis du har en konto hos Børsen, kan du læse hele artiklen her: "Erhvervslivet har fået øjnene op for delebiler"

• børsen
  • erhvervsliv