Mette Dan-Weibel 60 år

Nyhed   •   Jun 11, 2019 10:41 CEST

Mette Dan-Weibel, Direktør Sundhed

Mette Dan-Weibel, skandinavisk direktør for forretningsområdet sundhed i LINK arkitektur, fyldte 60 år d. 5. juni 2019.

Mette er en af Danmarks førende arkitekter inden for hospitalsbyggerier og har gennem de sidste 25 år ledet mange former for hospitalsbyggerier over hele landet samt internationalt i Sverige, Norge og Irland. Blandt de seneste store projekter kan nævnes Nyt Aalborg Universitetshospital, Dansk Center for Partikelterapi og Forum på Aarhus Universitetshospital, det nye Hvidovre Hospital samt Nordfløjen på Rigshospitalet. Derudover er Mette Dan-Weibel en efterspurgt fagdommer i arkitektkonkurrencer på sundhedsområdet og har adskillige faglige tillidshverv.

Mette Dan-Weibel er uddannet fra Arkitektskolen i Aarhus i 1989 og fik sin første ansættelse på CF Møllers tegnestue i Aarhus. I 1997 rykkede Mette til aarhus arkitekterne, hvor hun var partner frem til salget af tegnestuen til den skandinaviske arkitektvirksomhed LINK arkitektur i 2016. LINK er i dag en af Skandinaviens største arkitektvirksomheder med omkring 500 medarbejdere i 16 byer i Danmark, Norge og Sverige.

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.