MOGENS KRISTENSEN 60 ÅR

MOGENS KRISTENSEN 60 ÅR

Direktør for Aarhus-kontoret hos LINK Arkitektur - og HR-chef, Mogens Kristensen, fyldte 60 år den 22. marts.

Mogens Kristensen er uddannet fra Arkitektskolen i Aarhus og blev 1. maj 1986 ansat i den nyetablerede tegnestue Falch & Larsen, der i dag hedder LINK arkitektur.

Efter opkøb af Salling Mortensens Tegnestue, ændredes navnet til Aarhus arkitekterne, og Kristensen blev partner i 1996, hvor han var en af de drivende kræfter bag den vækst og succes, som Aarhus arkitekterne gennemlevede frem til salget til LINK arkitektur i 2016.

Mogens Kristensen blev hurtigt tegnestuechef og kendt som manden, medarbejderne kunne komme til med alle slags udfordringer. Mogens’ dybe faglighed og menneskelige kvaliteter betyder, at han nyder stor respekt både internt og eksternt blandt kunder og samarbejdspartnere.

Såvel som arkitekt og leder har Mogens Kristensen en sikker hånd og en stærk karakter, der favner bredt – hvilket der især var brug for i tegnestuens første år, hvor opgaverne spændte vidt.

Fra hans portefølje i denne periode kan nævnes det ofte roste Århus Maskinfabrik på Oliehavnsvej, Ravnsøparken i Risskov, hovedkontoret for lysvirksomheden Martin i Frederikshavn samt VOLA Academy i Horsens. Desuden var Mogens Kristensen en af initiativtagerne til den designafdeling, der stadig i dag er en del af LINK arkitekturs virke.

Mogens Kristensen har to voksne sønner og bor i dag på Frederiksbjerg midt i Aarhus.