Sådan tilfører BIM værdi på Danmarks største hospitalsbyggeri

Sådan tilfører BIM værdi på Danmarks største hospitalsbyggeri

Få et unikt indblik i IKT/BIM-samarbejdet omkring et af landets største byggeprojekter: Nyt Aalborg Universitetshospital. Vi lukker dørene op til åbent hus og fortæller, hvordan BIM tilfører værdi.

Det sker onsdag den 4. oktober kl. 15 - 18 i Aarhus. LINK arkitektur inviterer sammen med schmidt hammer lassen architects og Søren Jensen Rådgivende Ingeniørfirma alle interesserede på en guidet tur med fokus på BIM. De tre værtsvirksomheder er alle en del af rådgivergruppen 'Indigo Konsortiet', der står bag Nyt Aalborg Universitetshospital.

70 forskellige bygningsmodeller
Den guidede tur giver et unikt indblik i IKT/BIM-samarbejdet omkring design, leverancer og projektstyring på Nyt Aalborg Universitetshospital. Projektet repræsenterer en usædvanlig høj grad af kompleksitet i koordinering og forståelse af BIM-workflows. Deltagerne vil få indsigt i projektets tværfaglige set up, hvor struktur og konsistens er væsentlige nøglefaktorer.

Turen slutter på Indigo Konsortiets fælles projektkontor på Europaplads i Aarhus. Her arbejder ca. 75 arkitekter og ingeniører på samme kontor i over 70 forskellige 3D-bygningsmodeller.

Turen er et af i alt 8 forskellige open door arrangementer. De er alle led i den internationale BIM konference BILT Europe, der afvikles i Aarhus den 3. - 4. oktober.

Indigo Konsortiet er organiseret omkring virksomhederne LINK arkitektur, schmidt hammer lassen architects, Creo Arkitekter, Oluf Jørgensen, Brix & Kamp, NNE, Royal Haskoning samt underrådgiverne Arkitekt Kristine Jensens Tegnestue, Via Trafik Rådgivning, Arkitekterne Bjørk & Maigaard og Søren Jensen Rådgivende Ingeniørfirma. Projektet ejes af Region Nordjylland og det færdige hospital forventes afsluttet i 2020.

Om turen
Guidet tur om BIM og IKT på Nyt Aalborg Universitetshospital med stop hos schmidt hammer lassen architects, Søren Jensen Rådgivende Ingeniørfirma, LINK arkitektur og Indigo Konsortiet.

Dato
Onsdag den 4. oktober kl. 15 – 18

Det er gratis at deltage. Tilmelding er dog nødvendig og sker via dette link:

Mødested
Radisson Blu Scandinavia Aarhus, Margrethepladsen 1, 8000 Aarhus C. Deltagerne bliver mødt af en guide.

For mere information omkring OPEN DOOR