Niels Bondrup Jensen (tv.) og Kenneth Warnke

LINK ARKITEKTUR OPRUSTER PÅ KREATIVITET OG KONKURRENCEKRAFT

Den skandinaviske arkitektvirksomhed styrker sin danske organisation med udnævnelsen af en konkurrencechef i Aarhus og rekrutteringen af ny kreativ chef på tegnestuen i København.

Som del af en ny, fælles koncernstrategi opgraderer LINK arkitektur sin konkurrencekraft i Danmark, Norge og Sverige. En mere strømlinet og professionaliseret tilgang skal styrke arbejdet med større udbud, både på nationalt og skandinavisk niveau. Den strategiske proces omfatter ansættelse af konkurrencechefer i alle lande samt tilgang af en ny kreativ chef for tegnestuen i København.

I Aarhus bliver arkitekt MAA Niels Bondrup Jensen ny konkurrencechef for LINK arkitektur Danmark. Det er en nyoprettet stilling, der giver den erfarne arkitekt endnu bedre mulighed for at arbejde med arkitektkonkurrencer, som leder af et stærkt team på tværs af landet og i Skandinavien. Niels har været hos aarhus arkitekterne og sidenhen LINK siden 2005, først som sagsarkitekt og siden som leder af konkurrenceafdelingen

Adm. direktør for LINK arkitektur i Danmark, Kirsten Anker Sørensen, glæder sig over udnævnelsen af den nye konkurrencechef:

”Niels er en unik god arkitekt og projektchef, og i sin nye stilling får han mulighed for at kaste alle sine kræfter ind i det akkvisitive konkurrencearbejde og sætte sit eget stærke hold. Vi håber, at Niels’ solide kompetencer og lange erfaring med konkurrencearbejdet vil styrke vores muligheder for at lande endnu flere af de mest spændende projekter, der udbydes”

Niels Bondrup Jensen udtaler:

”Jeg glæder mig over den nye udnævnelse og ser ikke mindst frem til samarbejdet med den nye kreative chef i København samt samarbejdet på tværs af landene med de nye konkurrencechefer i Oslo og Stockholm. Vi kommer til at stå særdeles stærkt i Skandinavien og vil løfte vores arkitektoniske profil til et nyt niveau”

Kreativ chef med tungt CV

I København opgraderer tegnestuen med en stærk nyansættelse, der skærper LINK’s faglige profil. Det drejer sig om arkitekt MAA Kenneth Warnke, som bliver kreativ chef for LINK i København.

Kenneth kommer til LINK fra Rørbæk & Møller Arkitekter og har tidligere bl.a. været ledende kreativ projektudvikler hos Dissing + Weitling og KHR samt 17 år hos Lundgaard & Tranberg, de sidste 7 år som kreativ partner, hvor han bl.a. har været designansvarlig for Skuespilhuset, SEB Domicilet og Axel Towers i København.

”Det er en markant kreativ profil, vi nu henter til tegnestuen i København. Kenneth har arbejdet som ledende arkitekt på nogle af de mest spændende og vellykkede byggerier i hovedstaden gennem de seneste årtier. I kombination med LINKs stærke organisation, både nationalt og i Skandinavien, samt vores dybe faglige kompetencer inden for ikke mindst teknisk avancerede byggeprojekter er jeg sikker på, at Kenneth bliver en stor gevinst for os som kreativ chef” siger Kirsten Anker Sørensen.

”Stillingen som kreativ chef for LINK arkitektur er et drømmejob for mig. Jeg glæder mig til at træde ind i en stor organisation med så tung en faglighed og masser af spændende projekter på arbejdsbordene – med en frihed til og fokus på at styrke det kreative niveau. Ikke mindst er det stærkt inspirerende at kunne se frem til at samarbejde med kolleger over hele Skandinavien. Den slags jobs findes der ikke mange af i arkitektbranchen” siger Kenneth Warnke.

Niels Bondrup Jensen og Kenneth Warnke tiltræder deres nye stillinger hos LINK arkitektur 1. juni.

For yderligere information:

Kirsten Anker Sørensen, adm. dir. LINK arkitektur A/S

+45 27 73 02 08 / kas@linkarkitektur.dk

Om LINK arkitektur

LINK arkitektur er et af Skandinaviens førende arkitektkontorer med 500 medarbejdere i 16 byer i Danmark, Norge og Sverige. LINK etablerede sig i Danmark i 2013 – og tre år senere overtog tegnestuen aarhus arkitekterne. LINK Arkitektur i Danmark tæller ca. 90 medarbejdere.