Fremtidens distribution på Folkemødet

Pressemeddelelse   •   Jun 14, 2018 08:30 CEST

Mercedes-Benz er på Folkemødet med konceptvarebilen VisionVan, der viser et bud på fremtidens intelligente varedistribution, ikke mindst i byerne.

VisionVan er en fuldt elektrisk varebil med et automatiseret varerum, der organiserer lasten, så den næste pakke til levering ligger klar, når kundens adresse nås. Leveringen effektiviseres yderligere ved hjælp af to droner på taget, der muliggør pakkelevering, selv når bilen er i bevægelse.

Mercedes-Benz VisionVan indgår som en integreret del af Fremtidspladsen på Folkemødet, hvor der vil være debatter om bl.a. selvkørende biler, mobilitet, talende robotter og el-drift til tung transport. I denne forbindelse vises også verdens første serieproducerede el-lastbil, Fuso eCanter.

Kommentarer (0)