Mercedes-Benz forhandler rykker tættere på kunderne i København

Mercedes-Benz forhandler rykker tættere på kunderne i København

Direktør Lars Simper glæder sig meget til at rykke ind i lokalerne på Sydhavnsgade 16 i København SV. Det skyldes især, at de moderne bilkøbere gør deres hjemmearbejde og stiller krav til en moderne forhandler:

”Tidligere var vi vant til at besøge vores bilforhandler adskillige gange, når tiden var inde til at skifte bilen ud. Anderledes er det i dag, hvor vi faktisk kun ser kunden én enkelt gang i vores showroom. Det skyldes, at den moderne bilkøber selv gør al hjemmearbejdet via fx artikler på nettet og YouTube-videoer, og vi mærker tydeligt, hvor velforberedte og vidende kunderne er, når de kommer ind hos os. Og det stiller krav til førstehåndsindtrykket og oplevelsen, vi skaber. Vi får nemlig kun én chance, og den skal vi gribe,” siger Lars Simper, direktør hos Mercedes-Benz CPH.

Kunderne vil blandt andet kunne se frem til digitale løsninger, som fx giver mulighed for at bygge og tilpasse sin nye bil i fuld størrelse direkte på en skærm, ligesom to private udleveringsrum vil danne rammen for unikke kundeoplevelser hver dag.

Vil være tæt på kunderne
Det andet element, som Lars Simper fremhæver i forbindelse med byggeriet er den geografiske beliggenhed:

”Vi vil sætte kunden i centrum i alt, hvad vi gør. Det ved jeg godt, der er mange virksomheder, der prædiker, men vi forsøger virkelig at leve efter det mantra hver dag. Derfor mener jeg også, at beliggenheden er ganske unik, idet den kun er en kort cykeltur fra centrum af København. Vi vil møde kunderne, hvor de er, og gøre det enkelt og smidigt at besøge os - også selvom man ikke allerede har en bil i dag, hvilket jo er tilfældet for mange københavnere med en cykel og et metrokort, siger Lars Simper og afslutter:

”Faktisk tror jeg, at vi i fremtiden endda vil se endnu flere, mindre showrooms helt inde i centrum af de større byer. Med digitale løsninger og agile showrooms er det en meget sandsynlig fremtid,” siger Lars Simper.

Mercedes-Benz CPH åbner på adressen Sydhavnsgade 16, 2450 København SV umiddelbart efter sommerferien. Det nye showroom vil huse både nye og brugte biler fra Mercedes-Benz og vil byde på topmoderne salgs- og servicefaciliteter. Mercedes-Benz CPH har dermed forretninger i Hillerød, Hørsholm, Søborg, Ishøj og Greve og København.

For mere information kontakt gerne CEO Lars Simper lars.simper@daimler.com