Ny E-Klasse coupé offentliggjort

Pressemeddelelse   •   Dec 14, 2016 12:45 CET

Den nye E-Klasse coupé fra Mercedes-Benz kombinerer på elegant vis det tydelige og sensuelle coupé-design med komfort og teknologi fra øverste hylde. Det tæller blandt andet fuld smartphone-integration, Widescreen Cockpit og de seneste sikkerheds- og førerassistentsystemer.

Bilens er teknisk set baseret på sedan-udgaven, mens bilens sportslige og eksklusive coupé-design markerer det næste skridt i Mercedes-Benz’ designsprog. Proportionerne skiller sig ud ved den karakteristiske front med en lavt-positioneret grill og centrale stjerne-logo, lang kølerhjelmog muskuløs bagende.

Verdenspremiere på ny feature

Mercedes-Benz for første gang en ny, smart ”gestus” i bilens lygter. De to aflange, flade LED-baglygter er kendetegnende ved coupé-modeller fra Mercedes, og sammen med LED MULTIBEAM-forlygterne danner de nu rammen om en ny feature. Når bilen låses op, lyser baglygterne gradvis op fra midten og udad. Når bilen låses igen sker samme men modsatrettede bevægelse i lygterne.

Større og mere luksuriøs

Med en længde på 4826 mm, en bredde på 1860 mm og en højde på 1430 mm er den nye E-Klasse coupé større end sin forgænger på alle leder og kanter. Den øgede bredde ved forenden (+67 mm) og bagenden (+68 mm) giver blandt andet forbedret køredynamik.

Dimensioner:

E-Class CoupéForgængerForskel
Bilens længde (mm)48264703+123
Bilens bredde (mm)18601786+74
Bilens højde (mm)14301398+32
Akselafstand (mm)28732760+113
Sporvidde, front (mm)16051538+67
Sporvidde, bag (mm)16091541+68

De større dimensioner giver desuden passager mere plads og øget komfort. Specielt er benpladsen bagi øget (+74 mm), mens både skulderrum foran (+50 mm) og bagi (+34) også efterlader mere plads.

Motorer

Ved lancering tilbydes bilen med fire forskellige motorer - én diesel og tre benzinere, som spænder fra 184-333 hk. Flere motorvarianter og 4MATIC-versioner følger senere.

Få flere detaljer om motorerne og læs mere om den nye E-Klasse her

Kommentarer (0)

Kommentar

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/dk/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.