Opret en Facebook side

En Facebook side er det, som også er blevet kaldt en fanside. Men nu bliver brugerne ikke længere fan af en side, men ”synes godt om”. Hvis du repræsenterer et brand, en organisation, virksomhed eller lignende kan du oprette en officiel Facebook side.

Du opretter en side via din egen Facebook profil og du vil derfor automatisk være administrator på siden. Derefter er det muligt at tilføje flere admins på siden, som så automatisk også vil komme til at kunne lave opdateringer i sidens navn. Når siden er oprettet har alle admins mulighed for at redigere i siden, se hvem der synes om siden og foretage tilpasninger.

» Opret en Facebook side

Facebook grupper vs. sider
Folk har ofte været i tvivl om man skulle oprette en gruppe eller side, men med de nye slags grupper bliver forskellen mellem de to forskellige slags endnu større. Hvis du er en virksomhed, brand eller organisation er det altid en fordel at oprette en side, da du på den måde kan lave opdateringer, der kommer ud i feeded hos dem, der synes om din side.

Grupper derimod er tænkt som en samarbejdsværktøj, en gruppe af mennesker kan holde hinanden opdaterede og chatte sammen.

Hvad kan man gøre med en side?
Der er flere fordele ved at have en side på Facebook udover det åbenlyse i knytte tættere relationer med dine brugere. Facebook sider ligger relativt højt i søgemaskiner og kan bruges til at lede folk over til indhold på andre websites. Derudover har man også forskellige muligheder for at lave tilpasninger af siden og vise brandets identitet udadtil.

Med applikationen ’Static FBML’ kan du oprette dit eget indhold på de forskellige faneblade, der findes inde på siden. Med lidt kendskab til html og grafiske egenskaber er det således muligt at skabe dit eget indhold inde på Facebook.

Det er også muligt at tilføje en boks med din Facebook side på et eksternt website, så Facebooks sociale egenskaber bliver forenet med andre webaktiviteter.

» Tilføj en Like boks

• anne herngaard