Fliser med spejleffekt skaber plads og pariserstemning

Tidens lyst til farver, strukturer og detaljer breder sig hastigt til boligens mest intime rum, og de mest dristige er gået i gang.

Nu renoverer vi badeværelset for at få et rum fyldt med stemning og et individuelt udtryk og frem for alt: En følelse af forkælelse og velvære i vores helt egne rammer.

Og hvorfor ikke skabe lidt pariserstemning omkring dagens selvforkælelse i din eget stemningsmættede 'spa' med de nye spejlfliser fra Mosaikhjørnet?

Nyttige reflektioner
Den velkendte, rektangulære metroflise med facetterede kanter har længe været et raffineret hit i køkkenet og på badeværelset. Den garanterer øjeblikkelig pariserstemning – især hvis den kombineres med messing-armaturer og mørkt træ.

Den nye version af flisen er i spejlglas, og det øger i dén grad dine muligheder for at lege med effekter. Spejlvirkningen er især kærkommen i badeværelset, der ofte er færre kvadratmeter, end man kunne drømme om. En væg med spejlfliser vil lysne rummet og skabe illusionen af mere plads.

Antique Mirror Metro med vintage look 20x10

Tilføj ekstra personlighed
De stilsikre spejlfliser findes også med særlige effekter - i gyldne og grålige toner samt med flot 'patinering'. Især de gyldne toner og patineringseffekterne giver en ægte boudoirstemning. Det er et brud med den nordiske minimalisme, men de modigste er med på de nye muligheder:
"Vores kunder efterspørger i stigende grad noget, der er anderledes. Noget, som er i øjenfaldende og træder i karakter. Mange vil gerne bruge fliserne til at vise personlighed og sans for indretning," siger Sacha Prosberg fra Mosaikhjørnet, der forhandler de nye fliser.

Og der er masser af muligheder for at skabe sit eget udtryk – se de mange varianter herunder, både med og uden den karakteristiske metro-facon.

Antique Mirror Metro 20x10

Enkel opsætning
Spejlfliserne er kun til væg og kan ikke bruges som gulvfliser. Alle typer fuge kan bruges, men vi anbefaler dog en epoxyfuge, så du opnår en fugttæt vægbeklædning. En smal, mørk fuge vil give det mest diskrete resultat og lade flisen komme til sin fulde ret. En overflade med spejlfliser rengøres på samme måde som et almindeligt spejl.

Spejlfliserne koster FRA DKK 2.075 pr. kvm og kan kun købes på bestilling. Ring til os på 43 63 39 00 eller skriv til vores info@mosaikhjornet.dk for at høre nærmere om pris og levering.

• Kunst, kultur, underholdning

• antique mirror