TV2 Nyhederne - Boom i struktureret lektiehjælp

Professionel og struktureret lektiehjælp er et velkendt fænomen i det meste af Europa. I Frankrig beskæftiger branchen ca. 100.000 personer. I Sverige er konceptet også meget udbredt, og her findes mange virksomheder, som arbejder organiseret med lektiehjælp, og som dermed har bidraget til tusindvis af nye, hvide arbejdstimer og job på et marked, som tidligere kun har eksisteret i form af sort arbejde. Denne form for organiseret lektiehjælp er nu for alvor ved at vinde indpas i Danmark.

https://www.youtube.com/watch?v=Q-Ayi6nEWKU (TV2 Nyhederne)

My Academy Skandinaviens største lektiehjælpsvirksomhed og beskæftiger nu over 2.500 medarbejdere. Siden opstarten i 2005, med to ansatte i en svensk garage, har virksomheden hjulpet mere end 10.000 folkeskole- og gymnasieelever med lektiehjælp og vejledning – et tal som hele tiden vokser. Virksomheden omsætter i dag for cirka 50 millioner SEK og producerede sidste år cirka 150.000 lektiehjælpstimer.I januar 2013 åbnede My Academy kontor i Danmark, og har fra begyndelsen oplevet stor efterspørgsel fra forældre og elever. Flere og flere familier vælger at gøre brug af den professionelle lektiehjælp i stedet for at benytte private og mindre strukturerede undervisere, da de her oplever en langt større stabilitet og kvalitet. Dette er medvirkende til, at omsætningen i My Academy siden starten i januar 2013 er steget med mere end 100% måned for måned.

"Timingen har været helt rigtig. De danske familier har opdaget, og sætter pris på, fordelene ved at have en professionel lektiehjælper, hvor arbejdet er kvalitetssikret, og underviserne er uddannede og skal have ren børne- og straffeattest. Man kan, når man gør brug af en service som denne, være sikker på en engageret underviser med solid viden indenfor et givent felt.”, siger Rune Sørensen, Country Manager, My Academy Danmark.

Her har vi en model, som aflaster vores kunder samt skaber tusindvis af hvide job. Denne branche vil som i Sverige kunne komme det sorte lektiehjælpsmarked i Danmark til livs. Vi ser det som en win-win-win-situation: Flere dygtige skoleelever, flere penge i statskassen og flere reelle jobs", siger Rune Sørensen, Country Manager, My Academy Danmark.

Debatten omkring anvendelsen af professionel lektiehjælp er her til aften sat i gang i TV2 Nyhederne. Se et link til indslaget her: https://www.youtube.com/watch?v=Q-Ayi6nEWKU

• Skole

• bolig job ordning
  • undervisning
  • skole
  • privatundervisning
  • lektiehjælp
  • gymnasie
  • fradrag
  • folkeskolen
  • folkeskole
  • tv2 nyhederne

• Hovedstaden

My Academy er Skandinaviens største lektiehjælp- og privatundervisningsvirksomhed. My Academy omsatte i 2010 for 19 millioner SEK, i 2011 for 26 millioner SEK, i 2012 for 35 millioner SEK og 2013 45 millioner SEK. My Academy har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö og København. My Academy har ansat ca. 2.500 undervisere og producerede ca. 120.000 lektiehjælpstimer i 2013.