Derfor er medieovervågning vigtig for din virksomhed

Derfor er medieovervågning vigtig for din virksomhed

Hvis du ønsker, at din virksomhed skal opnå succes på lang sigt, er det essentielt, at du starter med, at danne dig en forståelse for hvad der foregår inden for din industri.

Medieovervågning kan hjælpe med at holde dig ajour med de seneste trends indenfor din industri - og det behøver ikke at tage for meget af din tid og dine ressourcer. Her er nogle grunde til, at du bør overvåge industri-nyheder.

1. Forudse efterspørgsel

Medieovervågning kan give dig et godt grundlag for at forudsige efterspørgsel eller interesse for dit brand. Hvis du begynder at se en masse artikler, opslag på de sociale medier og andre benævnelser af den type produkter eller services du sælger, kan det være ensbetydende med, at du vil opleve en stigning i antallet af bestillinger! Hvis du på forhånd er opmærksom på disse stigninger i efterspørgslen, kan du arbejde forebyggende, og sikre at dine produktions- og distributionskanaler er klar til at håndtere det øgede pres.

2. Skil dig ud fra konkurrenterne

Medieovervågning er en simpel måde, hvorpå du kan finde frem til, hvad dine konkurrenter foretager sig. Du kan undersøge deres seneste kampagner, og se hvor meget medieopmærksomhed de tiltrækker sig med deres tiltag. Du kan benytte konkurrentens ideer som inspiration til dine egne kampagner - eller som en advarsel omkring hvad der ikke fungerer! Hvis du sigter efter at være original, kan du også benytte medieovervågning til at undersøge, hvorvidt dine bedste marketing ideer allerede er blevet ført ud i livet af andre.

3. Find ud af hvad andre tænker om dit brand

Medieovervågning er en god måde at vurdere effektiviteten af dine marketing-kampagner. Er omverdenen overhovedet klar over, at dit brand eksisterer? Forstår potentielle kunder, hvad dit brand går ud på? Medieovervågning kan hjælpe dig med at identificere eventuelle misforståelser omkring dit brand, således at du kan gå ind og rette dem. Eksempelvis kan du have en opfattelse af, at dit marketing-team håndterer beskrivelsen af virksomhedens produkter rigtig godt, men du kan ikke være sikker, indtil du tjekker op på, hvad det er for nogle spørgsmål, forbrugerne stiller på de sociale medier. Dine kampagner kan have skabt forvirring hos forbrugerne, og hvis dette er tilfældet, er du nødsaget til at genoverveje de beskeder, du sender ud.

4. Omvend negative opfattelser

Når du har lagt en masse tid og arbejde i at bygge en forretning, kan det være svært at høre på, at folk taler dårligt om dit brand online. Det er dog vigtigt, at du holder øje med den negative opmærksomhed, der må komme om dine produkter og services i stedet for at vende ryggen til! Med medieovervågning kan du være klar således, at du så snart dit brand bliver præsenteret negativt kan adressere klagerne. At svare øjeblikkeligt på negativ feedback kan vise kunderne, at du bekymrer dig om deres kundeoplevelse, og derved give dem et mere positivt syn på din virksomhed.

Find ud af mere om medieovervågning

Ønsker du at lære mere om medieovervågning, så tag et kig på den nye digitale håndbog fra Mynewsdesk. Denne guide forklarer ikke kun, hvorfor det er vigtigt, men giver også tips til hvilke medier, man bør overvåge, samt hvilke emner man bør være særligt opmærksom på. Find ud af hvordan du effektivt kan overvåge forskellige mediekanaler, så du forbliver informeret og opdateret.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk