Mynewsdesk på vej mod 1 milliard

Mynewsdesk på vej mod 1 milliard

Selvom bøgerne endnu ikke er lukkede, kan Mynewsdesk se tilbage på et stærkt år 2017 og er en af de nordiske SaaS-virksomheder, der oplever stor fremgang. Ifølge adm. direktør Mattias Malmström skyldes succesen lancering af medieovervågning, international ekspansion og stor efterspørgsel på content.

– Vi har haft et fremragende år. Det er stadig for tidligt at dele specifikke detaljer, men vi ender på et årsresultat med global vækst på omkring 20%. Vores ambition at at nå 1 milliard SEK i omsætning. Væksten i 2017 er et vigtigt skridt på vejen, siger Mynewsdesk’s adm. direktør Mattias Malmström.

Mynewsdesk Danmark opnåede vækst på 30% og udvider i 2018 med nye tiltag for at styrke kundetilfredsheden.

Strategisk rejse og fokus 2018
Integrering af medieovervågning i Mynewsdesk’s platform er det seneste tiltag i strategien mod at udvikle tjenesten fra at være et værktøj for pressemeddelelser til et 360-graders PR-værktøj.

– Vi fortsætter arbejdet med at udvikle vores produkt for at hjælpe kommunikatører med alle aspekter af deres arbejdsliv. Derfor satser vi også på big data og på at samle alle datapunkter i værktøjer for at skabe værdifuld viden for vores kunder, siger Mattias Malmström.

Den stigende efterspørgsel efter content udgør et vigtigt bidrag til Mynewsdesk’s vækst i 2017 og indikerer tydeligt, hvor fokus bør ligge fremover. Afdelingen Content & Professional Services har på kun et år øget indtægterne med 525%. Derfor vil Mynewsdesk satse yderligere på at udvikle samspillet mellem de kunder, som behøver content, og de aktører som producerer content - for eksempel influencers, bloggere og journalister.

– Mynewsdesk var fra starten en matchmaking-tjeneste, hvor journalister og kommunikatører kunne finde hinanden. Med det stigende behov for content og indhold af høj redaktionel kvalitet vil vi satse mere på at støtte journalister i deres arbejde og hjælpe dem med at få adgang til nye kontakter og relevant indhold, siger Mattias Malmström.

International succes
Mynewsdesk er oprindeligt en svensk virksomhed og trådte ind på det danske marked i 2011. Kernevirksomheden er stadig i Norden, men i 2017 oplevede Mynewsdesk stor international succes især i Tyskland. På det tyske marked overgik årsresultatet for første gang budgettet. Mynewsdesk vokser også i Japan med en vækstrate på 100%.

- Igennem flere år er vi vokset stabilt på vores nordiske hjemmebane, og nu bliver de internationale satsninger vigtige for at nå vores langsigtede vision. I 2018 lancerer vi spændende satsninger sammen med en partner, som allerede er stærk på de nye markeder, afslutter Mattias Malmström.

For mere information, kontakt venligst:

Sara Lindström, Global PR Manager, på +46 (0)76-288 56 15 eller sara.lindstrom@mynewsdesk.com

Mynewsdesk
Mynewsdesk er Nordens førende platform for digital PR og kommunikation med mere end 5000 kunder og 77000 brugere. Den digitale tjeneste omfatter medieovervågning, nyhedsdistribution og analyseværktøjer. Mynewsdesk blev grundlagt i 2003 i Stockholm og har i dag godt 220 ansatte på kontorer i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannien og Singapore. Siden 2008 er Mynewsdesk ejet af den norske medievirksomhed NHST Media Group AS.

Følg også Mynewsdesk her:

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk