Den digitale ringeklokke fik bronze ved Cannes Lion Festival

Den digitale ringeklokke fik bronze ved Cannes Lion Festival

Give a Beep var på podiet i går aftes ved Cannes Lions, da afgørelsen i kategorien ‘Bedste mobile kampagne’ blev offentliggjort. Kampagnen er et samarbejde mellem Mynewsdesk, Edelman Deportivo og Hövding. Kategorien hylder mobile kampagner, som for eksempel anvender geoteknik på en innovativ måde for at aktivere og engagere målgruppen.

I løbet af Give a Beep kampagnen blev flere hundrede influenter (cyklister i London) tildelt en bluetooth-knap, som tillod cyklisterne at registrere steder i trafikken, som de anså som værende farlige. Samtidig blev beskeder, med information om de farlige steder, sendt til borgmesterens indbakke, for at gøre ham opmærksom på de farlige lokationer.

- De seneste år har en af de de største udfordringer været at mobiltipasse den digitale kommunikation. Vi ville skabe en kampagne, som kombinerer kreativitet, data og ny teknik på en innovativ måde, for også at inspirere andre til at udfordre grænserne for den mobile oplevelse, siger Sofia Juhlin, Global Head of Marketing & Communications hos Mynewsdesk.

Målet: At nå 100 millioner mennesker

Give a Beep stammer fra kampagnen 100 Million Reach Challenge, hvor Mynewsdesk sammen med Edelman Deportivo udfordrede sig selv til at nå ud til 100 millioner mennesker. Dertil valgte de Hövding som partner.

Drivkraften bag kampagnen var, at vise hvor kreativ storytelling kan være med hjælp fra en innovativ kommunikationsplatform og derigennem få små eller ukendte brands til at tage plads på den globale arena sammen med brand giganterne.

Give a Beep, som for nylig også blev belønnet ved Webby Awards, var nomineret ved Cannes Lions i tre kategorier: bedste PR-kampagne i kombination med ny og innovativ teknik samt to nomineringer for bedste mobile kampagne (Activation by Location and Messaging Campaign).

Mynewsdesk
Mynewsdesk er Nordens førende digitale PR-platform. Med Mynewsdesk kan virksomheder og organisationer publicere pressemeddelelser, billeder, videoer og andet materiale til journalister, bloggere og øvrige interessenter. Alt materiale samles i et søgemaskineoptimeret newsroom, hvor brugerne kan trække statistik på alle publiceringer og måle deres ROI.

Følg også Mynewsdesk her:

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk