Mynewsdesk samarbejder med Copenhagen Pride

Mynewsdesk samarbejder med Copenhagen Pride

Den 17. august løber den årlige Copenhagen Pride-festival for 16. gang af stablen. Mynewsdesk har i flere år samarbejdet med den svenske pendant, Stockholm Pride, og efter etableringen af den danske afdeling af Mynewsdesk i foråret 2011 er vi stolte over også at samarbejde med den danske Pride-festival.

Copenhagen Pride-festivalen varer i fem dage og har til formål at skabe fokus på ligestilling for homo-, bi- og transseksuelle i Danmark. Copenhagen Pride skaber opmærksomhed om emnet ved bl.a. at afholde events i form af fester, konkurrencer, filmfremvisninger samt den velkendte parade lørdag eftermiddag gennem Københavns gader, der afsluttes med et brag af en fest på Rådhuspladsen.

Mynewsdesk har bl.a. valgt at indgå i et mediepartnerskab med Copenhagen Pride, da organisationens vision og tankesæt på mange områder harmonerer med Mynewsdesks vision og filosofi.

- Jeg så gode muligheder for at etablere et meningsfuldt samarbejde med Copenhagen Pride, da mange af de værdier og synspunkter, Copenhagen Pride besidder, stemmer overens med Mynewsdesks holdninger. Vi mener bl.a., at det er vigtigt at kæmpe for det man tror på og jeg er overbevist om, at vi kan lære af hinandens erfaringer i denne forbindelse, siger Maiken Pedersen, Account Manager, fra den danske afdeling af Mynewsdesk.

Mynewsdesk bidrager til samarbejdet ved at stille kommunikationsplatform, system og personaleservice til rådighed for Copenhagen Pride, således at organisationens kommunikation løftes. Dette gør det nemmere for interessenter at finde frem til Copenhagen Prides historier, og organisationens budskab synliggøres i højere grad.

Dette betyder, at Copenhagen Pride har bedre mulighed for, at involvere befolkningen i deres arbejde for ligestilling og mangfoldighed.

- Vi er utrolig glade for det samarbejde, som Mynewsdesk har indgået med os. Der er ingen tvivl om, at Mynewsdesk har gjort os meget mere synlige blandt journalister, læsere og mange andre, der nu følger os. Vi var overraskede over, hvor meget eksponering og opmærksomhed vi har fået, siden vi begyndte samarbejdet med Mynewsdesk, udtaler Simon Sasha, kommunikations- og PR-medarbejder hos Copenhagen Pride.

- Da Mynewsdesk kan levere en global kommunikationsplatform, og da vi i forvejen har et samarbejde med det homo-, bi- og transseksuelle community i andre lande, er det helt fantastisk, at vi nu også får muligheden for at være stolte mediepartnere med vores danske venner hos Copenhagen Pride, supplerer Mynewsdesks administrerende direktør Peter Ingman.

Det er hensigten, at lignende samarbejder skal opbygges i andre lande i takt med, at Mynewsdesk etablerer sig på nye markeder.

Hvis du har spørgsmål eller er interesseret i mere information angående Mynewsdesk Danmarks samarbejde med Copenhagen Pride, kan du kontakte Maiken Pedersen eller besøge Copenhagen Prides presserum hos Mynewsdesk

For mere information om Mynewsdesk følg os på:

Slideshare

Mynewsdesk – The News Exchange Site

Mynewsdesk gør det simpelt og effektivt for virksomheder, journalister, bloggere og opinionsdannere at få en effektiv eksponering. Mynewsdesk matcher interesserede brugere med relevant information, som pressemeddelelser, dokumenter, videoer og billeder – helt på brugerens vilkår. Alt materiale søgemaskineoptimeres med det samme og kan publiceres automatisk på sociale medier som Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, WordPress og Slideshare.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk