Ambitiøs team building

Ambitiøs team building

Nestlé Nordens ledelsesgruppe cykler fra Danmark til Schweiz

Følg deres store indsats og prøvelser på bloggen!

Fra og med torsdag morgen den 7. juli kan du følge Nestlé Nordens ledelsesgruppes cykeltur fra det nordiske hovedkontor i København til Nestlés globale hovedkontor i Vevey, Schweiz.

En deltager fra hvert nordisk land vil undervejs blogge om oplevelser og anstrengelser. Den strækning, gruppen cykler, er 1.318 km lang fordelt på syv dage. Vi kalder ledelsesgruppens udfordring ”Tour-de-Vevey”. Bloggen finder du på Nestlés presserum på Mynewsdesk i de fire nordiske lande. Carsten Fredholm, CEO Nestlé Norden og Adm. direktør Nestlé Danmark, vil blogge for Danmark. Nedenfor finder du baggrunden for beslutningen om denne udfordrende team building.

Hvorfor Tour-de Vevey?

• På verdensplan er Nestlé den førende virksomhed inden for Nutrition, Health and Wellness. Nestlé Nordens vision er at være blandt de tre førende virksomheder inden for Nutrition, Health & Wellness på det nordiske marked senest i år 2015.
  • Nestlé Norden har også et overordnet langsigtet mål – senest i år 2020 skal Nestlé have fordoblet sin omsætning på det nordiske marked. Den langsigtede strategi for at nå dette mål skal præsenteres i Vevey midt i juli 2011.
  • Med disse målsætninger følte den nordiske ledelsesgruppe, at man havde behov for en ambitiøs team building for at opnå en fælles indstilling til, hvordan målene skulle nås. Udfordringen skulle afspejle målet – det skulle være svært, men ikke umuligt at opnå. Desuden skulle det være en inspiration for virksomhedens ansatte.
  • Den  nordiske ledelsesgruppe består af 20 medlemmer med blandet international baggrund – ni forskellige nationaliteter og kulturer! Der er fire danskere i gruppen.
  • Beslutningen om ledelsesgruppens udfordring blev taget i fællesskab i maj 2010. Man skulle cykle fra København til Vevey – en strækning på 1.318 km – på syv dage.
  • I august 2010 blev firmaet Running26 engageret til at hjælpe med forberedelserne til cykelturen. De udarbejdede individuelle træningsprogrammer for samtlige deltagere – programmer, som omfattede både fysisk og mental træning og kostvejledning. Running26 har desuden planlagt hele cykelturen.
  • Tour-de-Vevey finder sted fra 6. juli til 12. juli. Starten på turen foregår den 6. juli kl. 8.00 i København.

Den nordiske ledelsesgruppe udtrykker sine mål som følger: Vi vil

• Dele vore stærke visioner for Nestlé Norden med vore forskellige interessenter
  • Inspirere alle vore ansatte til at ”give den en ekstra tand”
  • Leve up til målsætningerne inden for rammen af ”Nutrition, Health & Wellness”.
  • Bygge en stærk, multikulturel nordisk ledelsesgruppe
  • Udfordre os selv og udvikle vort vinderinstinkt

Anna Rise

Pressekontakt Kommunikationschef, Danmark

Velkommen til Nestlé Danmark!

Nestlé Danmark forhandler og markedsfører en række stærke varemærker som NESCAFÉ, NAN, Hälsans Kök, Maggi, Smarties, After Eight, NESCAFÉ Dolce Gusto, NESQUIK, FITNESS og CHEERIOS.

Alle produkter produceres ud fra en målsætning om at give forbrugeren et kvalitetsprodukt, som smager godt og samtidig er sundt.