NNIT datacenter opnår endnu en unik og prestigefyldt certificering

NNIT datacenter opnår endnu en unik og prestigefyldt certificering

Internationalt anerkendte rådgivere giver endnu et kvalitetsstempel til NNIT’s datacenter med fokus på mennesker.

NNIT A/S, en førende leverandør af it-services og konsulentydelser, har opnået den endelige Tier III certificering af deres Data Center 1P i Bagsværd, nemlig en Operational certificering

Denne udmærkelse, som fuldender en omfattende og krævende certificeringsproces, fokuserer på de mennesker, der arbejder der.

Ifølge UptimeInstitute, det internationalt anerkendte certificeringsorgan, som står bag certificeringen, tegner menneskelige fejl sig for omtrent 70 % af de utilsigtede hændelser, der finder sted i datacentre.

For en kvalitetsleverandør som NNIT er denne del ekstremt vigtig, understreger Ricco Larsen, Senior Vice President, NNIT A/S:

“Denne præstation er et vigtigt kvalitetsstempel, fordi den handler om mennesker og den måde, vi arbejder på. Et data center udgør epicenteret for al it-infrastruktur, og vi kan nu dokumentere, at vores ydelser lever op til markedets allerhøjeste standarder.”

Datacenteret har tidligere opnået den sjældne og prestigefyldte certificering for henholdsvis “design” og ”anlæg”.

NNIT har fået den fulde certificering af datacenter anlægget (”facility”) gennem UptimeInstitute, et internationalt anerkendt og uafhængigt rådgivningsorgan.

Ricco Larsen fortsætter:

”Næste skridt bliver certificeringen af vores nye datacenter. Når denne certificering er komplet, vil NNIT kunne tilbyde adgang til tre top-datacentre med Tier III certificeringer og være den eneste leverandør i Danmark med en komplet certificering af alle vores datacentre.”

NNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life-science-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finans i Danmark. NNIT A/S havde per 30. september 2.999 medarbejdere www.nnit.com.