Socialpædagogerne outsourcer it

Socialpædagogernes Landsforbund (SL) – faglig organisation for 36.000 socialpædagoger – har givet NNIT ansvaret for it-systemerne i de næste knap fem år. Samtidig overgår fem medarbejdere til NNIT.

Med den nye aftale overdrager SL deres it-organisation i NNIT's varetægt for de næste 4½ år. NNIT overtager alle opgaver med videreudvikling, vedligehold og drift af SL's it-systemer og styrer desuden forbundets it-kontrakter. Fem medarbejdere flytter arbejdsplads til NNIT som led i aftalen.

”Vi har klare forventninger om at kunne tilbyde vores medlemmer mere digitalisering og endnu bedre service som resultat af samarbejdet med NNIT. Samtidig lægger aftalen it-budgettet fast for de kommende år. Vi ser frem til et godt og professionelt dagligt samarbejde,” siger økonomichef Troels Schmitto, SL.

"Det er en betydelig anerkendelse for os, at SL har betroet NNIT en kerneopgave som forbundets it-systemer. Og aftalen er et vigtigt skridt på vejen mod vores mål om at blive en førende leverandør af it-serviceydelser til de faglige organisationer. Vi har stor respekt for opgaven, der skal sikre medlemmerne effektive løsninger, bl.a. lettilgængelig og sikker kontakt med deres faglige organisation, fx når det gælder udveksling af personlige oplysninger med a-kassen," siger vice president Lars Andersen, NNIT.

På kun fire måneder har et team fra NNIT i samarbejde med Socialpædagogerne fået kortlagt og dokumenteret SL's eksisterende it-miljø, udviklet et nyt design og etableret en samarbejdsmodel med tilhørende processer. På denne baggrund er kontrakten indgået, og dermed er flytningen af SL's it-systemer til NNIT's nye og avancerede datacenter gået i gang. Transitionen forventes afsluttet i april 2012.

NNIT har erfaring med organisationsverdenen, bl.a. fra arbejdet for fagforbund¬et HK med 300.000 medlemmer. Også her fik en række it-medarbejdere nyt job i NNIT med godt resultat.

For yderligere oplysninger kontakt
Troels Schmitto, økonomichef, Socialpædagogernes Landsforbund
E-mail: trs@sl.dk

Lars Andersen, vice president, NNIT
E-mail: lrae@nnit.com

Om Socialpædagogernes LandsforbundSocialpædagogernes Landsforbund er faglig organisation for socialpædagoger, familieplejere, ledere, forstandere, medhjælpere og håndværkere. Socialpædagogernes 36.000 medlemmer yder professionel pædagogisk omsorg til mennesker, som i en kortere eller længere periode af deres liv har brug for særlig støtte for at få et tilfredsstillende liv. Forbundet arbejder for at forbedre løn- og arbejdsforhold for medlemmerne og dermed sikre dem et godt liv – hele livet. Se mere på www.sl.dk.

NNIT er en international it-serviceleverandør, der rådgiver om, udvikler, implementerer og drifter it-løsninger. Vi skaber værdi for private og offentlige virksomheder ved at tage ansvar for deres it, som var det vores egen. Dermed understøtter vi både deres forretningsmål og deres daglige drift. NNIT er ejet af Novo Nordisk A/S, vi har flere end 2.000 medarbejdere, og i 2012 omsatte vi for 2 mia. kr.