Vestas outsourcer it-drift til NNIT

Vestas Wind Systems A/S og NNIT A/S har netop underskrevet en outsourcingsaftale, der giver NNIT ansvaret for driften af Vestas’ it-infrastruktur.

Vestas og NNIT har i dag underskrevet en aftale om, at NNIT fra den 1. december 2013 leverer Vestas’ it-infrastruktur. Første skridt bliver at sikre en smidig ansvarsoverdragelse af eksisterende opgaver og drift. For at imødekomme Vestas fremtidige krav til it, konsolideres Vestas’ nuværende it-infrastruktur efterfølgende til en NNIT standardløsning.

Torben Bonde, CIO i Vestas, ser frem til samarbejdet og siger:

”Vi har valgt NNIT, fordi de tilbyder den bedste kombination af kvalitet og pris, og på grund af deres indgående erfaring med implementering og drift af kom-pleks it-infrastruktur. Med samarbejdet tager vi et yderligere skridt i Vestas’ indsats med at reducere de faste omkostninger og sikrer samtidig et fleksibelt og effektivt setup.”

Hos NNIT er der også stor glæde over aftalen. Administrerende direktør Per Kogut udtaler:

”Vi er både glade og stolte over, at Vestas har betroet NNIT ansvaret for it-driften. Vi har stor respekt for opgaven men også en klar bevidsthed om, at vi kan levere den værdi, som Vestas forventer i kraft af høj sikkerhed, stabililtet og kvalitet af it-driften. Vi ser også frem til at byde en række nye, dygtige Vestas-medarbejdere fra Danmark og Filippinerne velkommen i NNIT. Vi har gennem hele forløbet haft en fremragende dialog med Vestas Global IT, og vi glæder os til samarbejdet. ”

Kontrakten omfatter ca. 40 medarbejdere, som skifter arbejdsplads i forbindelse med aftalen.

Samarbejdet med Vestas er det nyeste i en række af outsourcing-opgaver, som NNIT i de sidste to år har indgået med nogle af Danmarks største virksomheder. Senest har Coop, Arla og DSB også valgt NNIT som deres samarbejdspartner inden for it-drift.

For yderligere oplysninger kontakt:

Head of Media Relations, Vestas: Michael Zarin
Telefon:  +45 97 30 78 46
E-mail:  mizar@vestas.com

Salgsdirektør, NNIT: Michael Bjerregaard
Telefon:  +45 30 79 87 02
E-mail:  mihb@nnit.com

Om Vestas
Hver dag leverer Vestas vindmøller ren energi, der støtter den globale indsats mod klimaforandringer. Elektricitet fra Vestas’ mere end 50.000 vindmøller reducerer hvert år udledningen af CO2 med 60 millioner tons og styrker samtidig energisikkerheden og -uafhængigheden. I dag har Vestas leveret vindenergi i 73 lande og har installeret mere end 58 GW globalt, 62 % mere end vores nærmeste konkurrent. Vestas er verdensle-dende inden for vindenergi. Læs mere på www.vestas.com.

NNIT er en international it-serviceleverandør, der rådgiver om, udvikler, implementerer og drifter it-løsninger. Vi skaber værdi for private og offentlige virksomheder ved at tage ansvar for deres it, som var det vores egen. Dermed understøtter vi både deres forretningsmål og deres daglige drift. NNIT er ejet af Novo Nordisk A/S, vi har flere end 2.000 medarbejdere, og i 2012 omsatte vi for 2 mia. kr.