Norconsult vinder den nye skole i Jetsmark

Nyhed   •   Apr 11, 2019 14:40 CEST

Jammerbugt Kommune har udpeget Norconsult-KAAI som vinder af totalrådgiveropgave for udvikling og udførelse af ny 3 sporet skole beliggende mellem Kaas & Pandrup.

I forlængelse af gennemført konkurrence, har Kommunalbestyrelsen i Jammerbugt Kommune udpeget Norconsult-KAAI som vinder af arkitekt- og ingeniørrådgivning i forbindelse design og virkeliggørelse af en helt ny skole med 700 elever og 100 medarbejdere.

Norconsult-KAAI er totalrådgiver på projektet, og suppleres af DK-2 bygherrerådgivning, Nordic arkitekter, Ark-plan og Learningspaces.

Den nye skole skal æstetisk fremstå markant og identitetsskabende for hele lokalområdet omkring Jetsmark. Skolen skal udvikles og bygges med elevernes læring, trivsel og dannelse i fokus, som en attraktiv arbejdsplads og med lokalsamfundet som en aktiv medspiller i skolens hverdag. Derfor vil udviklingen og gennemførelse af projektet foregå i tæt forløb med bygherre, medarbejdere og lokalsamfund, så der fremkommer stort fælleseje for det samlede projekt.

Det gode samarbejdet med Jammerbugt Kommune er ikke nyt for Norconsult-KAAI, der sammen med DK-2 tidligere var bygherrerådgiver og teknisk rådgiver på den nybyggede skole i Aabybro.

"Vi får et rådgiverteam, som har leveret det bedste tilbud på papiret, og som vi erfaringsmæssigt ved leverer god rådgivning. Det er vi i Kommunalbestyrelsen meget tilfredse med, og vi glæder os til igen at arbejde sammen med Norconsult-KAAI og deres underleverandrører" udtaler borgmester Mogens Chr. Gade til Nordjyske Stiftstidende.

Udfaldet af konkurrencen tager vi som udtryk for, at de kompetencer Norconsult-KAAI tilbyder som totalrådgiver, er attraktiv ved udvikling og gennemførelse af byggerier for såvel kommuner som andre bygherrer.

Vi glæder os til et godt og udviklende samarbejde.