Flyv til København og spar både tid og penge

Flyv til København og spar både tid og penge

Bor man i Herning, Holstebro eller Viborg, ved de fleste, at der er en mindre dagsrejse i udsigt, hvis man skal en tur til hovedstaden. Men sådan behøver det ikke at være. 18. januar åbner Norwegian ny rute mellem den jyske lufthavn Karup og København, og man kan derfor flyve på tværs af Danmark på bare 40 min.

Hurtigt og billigt

I gennemsnit tager det fire timer at komme fra de tre midt- og vestjyske byer til København med toget. Men der er meget tid at spare, hvis man i stedet vælger at flyve fra Karup – faktisk skærer man mere end 80 pct. af selve rejsetiden. Karup Lufthavn er et oplagt valg pga. den korte afstand, og derfor bliver rejsetiden ikke markant forøget, selvom man skal fra fx Herning til Karup.

Der er også penge at spare ved at vælge fly frem for tog. Norwegian tilbyder altid et stort antal lavprisbilletter på strækningen mellem Karup og København med priser fra 149 kr. Til sammenligning koster en voksenbillet med tog til Københavns hovedbanegård ca. 325 kr. Selv for studerende og unge under 26 år, der får ungdomsrabat på togrejser, kan det betale sig at flyve i stedet for.

”Danskerne er efterhånden ved at få øjnene op for, at det ofte er billigere at flyve. Desuden er der lang vej mellem de midt- og vestjyske byer og København, hvorfor man sparer meget af tiden ved at vælge fly frem for andre transportformer. Vi tror derfor også på, at folk i stigende grad vil opfatte flyrejser som et billigt og bekvemt alternativ,” siger Johan Bisgaard Larsen, presse- og marketingschef i Norwegian Danmark.

Du kommer let fra Københavns Lufthavn ind til centrum

København er den europæiske storby med den korteste vej fra lufthavn til centrum. Hvert tiende minut kan du fx tage toget fra Københavns Lufthavn ind til hovedbanegården, der ligger lige over for Tivoli, på bare 12 min. Derfor skal man ikke sætte en masse ekstra rejsetid af, fordi man ankommer til lufthavnen i København frem for hovedbanegården.

Få fingrene i de billigste billetter nu

Allerede nu kan man købe de billige flybilletter. Rejs fx fra Karup til København 18. januar kl. 9.05 med ankomst i København 9.45 – blot 40 min. senere – for kun 149 kr.* De billige billetter findes let i lavpriskalenderen på norwegian.com, der giver en oversigt over de laveste priser på flybilletter på alle Norwegians ruter.

* Priseksemplet er fundet 29. december 2009.

Yderligere information:

Presse- og marketingchef Johan Bisgaard Larsen, Norwegian Danmark, tlf. +45 31 31 31 28 johan.larsen@norwegian.com

Emner

Norwegian er Skandinaviens største lavprisflyselskab. Selskabet er registreret på Oslo Børs. I dag har selskabet en flyflåde på 45 fly. Selskabet får leveret 66 nye miljøvenlige Boeing 737-800W i perioden 2008 – 2014. Selskabet har i dag ca. 180 ruter til 90 destinationer. Hovedkontoret er i Oslo, og selskabet har 1.500 ansatte. For yderligere information se www.norwegian.com

Pressevagt

Pressekontakt Kun for medier + 47 815 11 816

Norwegian-koncernen er et førende nordisk luftfartsselskab med hovedkontor i Fornebu uden for Oslo i Norge. Selskabet har over 8.200 ansatte og ejer to af de førende flyselskaber i Norden: Norwegian Air Shuttle og Widerøe's Flyveselskap. Widerøe blev opkøbt af Norwegian i 2024 med et formål om at gøre det endnu nemmere at rejse på tværs af de to flyselskabers netværk.

Norwegian Air Shuttle, det største norske flyselskab med omkring 4.700 ansatte, tilbyder et omfattende rutenetværk, der forbinder de nordiske lande med et bredt udvalg af europæiske destinationer. I 2023 transporterede Norwegian over 20 millioner passagerer og havde en flåde på 87 Boeing 737-800 og 737 MAX 8-fly.

Widerøe's Flyveselskap, Norges ældste flyselskab, er Skandinaviens største regionale flyselskab. Flyselskabet har mere end 3.500 ansatte. Widerøe opererer hovedsageligt lufthavne med korte landingsbaner i de norske landdistrikter og driver flere statslige kontraktruter (PSO-ruter) ud over sit eget kommercielle netværk. I 2023 havde flyselskabet 3,3 millioner passagerer og en flåde på 48 fly, herunder 45 Bombardier Dash 8-fly og tre Embraer E190-E2-fly. Widerøe Ground Handling leverer ground handling-tjenester i 41 norske lufthavne.

I Norwegian-koncernen er bæredygtighed en hovedprioritet, og koncernen har forpligtet sig til at reducere CO2-udledningen fra sine aktiviteter betydeligt. Blandt de mange initiativer, er det mest bemærkelsesværdige, investeringen i produktion og brug af fossilfrit flybrændstof (SAF). Norwegian stræber efter at blive det bæredygtige valg for sine passagerer og bidrager aktivt til omstillingen af luftfartsindustrien.