Her skal danskerne hen på sommerferie

Her skal danskerne hen på sommerferie

Det er igen de sydlige destinationer, der trækker i danskerne. Flyselskabet Norwegian, der flyver mange tusinde danskere på årets sommerferie, lister her de mest populære ruter ud af Københavns Lufthavn.

I dag er årets travleste rejsedag i Københavns Lufthavn, hvor mere end 88.000 passagerer skal på årets sommerferie. Hos flyselskabet Norwegian ser man frem til at byde passagererne velkommen om bord:

”Vi glæder os rigtig meget til at byde danskerne velkommen om bord hos os – både dem, der har prøvet os før og dem, der flyver med Norwegian for første gang. Vi håber, at alle vil føle sig godt tilpas i vores nye, mere miljøvenlige fly med gratis WiFi,” siger Johan Bisgaard Larsen, Informationschef i Norwegian.

Spanien topper – men solsikre destinationer over hele linjen
Ser man på de mest populære sommerdestinationer, er det Spanien, der trækker mest i danskerne. Helt i toppen ligger Malaga og Barcelona, hvor man i sidstnævnte både kan kombinere by- og badeferie. Derudover går sommerferien for mange til franske Nice, ligesom den italienske hovedstad Rom også bliver velbesøgt i sommer.

”Vi kan virkelig se, at danskerne vil være sikre på at få solen at se i år. Vores fly til Malta, Ibiza og Kos er også rigtig godt fyldte hen over sommeren,” fortæller Johan Bisgaard Larsen.

Nyt check-in-område i Københavns Lufthavn
Rejselystne danskere kan nu finde Norwegians check-in-skranker i den splinternye del af Københavns Lufthavn. Og dette bringer flere fordele med sig, fortæller Johan Bisgaard Larsen:

”Vi er kommet tættere på sikkerhedskontrollen og metroen, så de mange passagerer, der kommer den vej fra, får nu en kortere gåtur. Derudover har vi fået mulighed for at have endnu flere skranker åbne i peak-perioder, således at vi kan få vores passagerer igennem så hurtigt som muligt,” slutter Johan Bisgaard Larsen.

Norwegians top-5 sommerdestinationer:
Malaga
Nice
Rom
Mallorca

Norwegian er Skandinaviens næststørste flyselskab og det tredjestørste lavprisselskab i Europa med 331 ruter til 120 destinationer i Europa, Nordafrika og Mellemøsten. I maj 2013 starter selskabet også langdistanceflyvninger til USA og Asien. Norwegian fragtede næsten 17,7 millioner passagerer i 2012. Selskabet er børsnoteret (2003) og har omtrendt 3000 ansatte. Norwegian har 75 fly i flåden med en gennemsnitsalder på 4,6 år (per marts 2013). Norwegian indfaser løbende nye, mere miljøvenlige fly og har en af de mest moderne flåder i Europa. For mere information besøg www.norwegian.com

Følg Norwegian på Facebook her.

Følg Norwegian på YouTube her.