Borgmester Leon Sebbelin skåler med Borgmesteren fra Jinan City ved Ravnkilden.

Internationalt indtog fortsætter i Rebild

fredag den 6. juli 2018

Det er ikke kun Rebildfesten, der tiltrækker internationale gæster. Rebilds erhvervsliv har fået godt fat i de internationale samarbejder, og her er Kina stærkt repræsenteret. Fredag formiddag bød Rebild velkommen til en stor erhvervsdelegation fra Jinan City i Kina.

En erhvervsdelegation fra Kina, anført af Borgmesteren fra Jinan City i det østlige Kina, blev fredag formiddag modtaget i RebildPorten af borgmester Leon Sebbelin og erhvervs- og turistchef Jane Bejlegaard Lindberg.

• Kina er et stort og spændende marked for vores erhvervsliv, og vi som kommune støtter gerne op omkring det lokale erhvervslivs interesser og besøg fra kunderelationer i verden. Udover besøget i dag er Rebild Kommune desuden også venskabsby med Jiaxing i Kina, fortæller borgmester i Rebild Leon Sebbelin.

Det rene drikkevand

Erhvervsdelegationen skulle ikke snydes for den flotte natur i Rebild og fik derfor en kort guidet tur i Rebild Bakkerog ved Ravnkilden.Den helt unikke og smukke natur gik ikke ubemærket hen blandt delegationen, som straks fyldte deres udleverede Triatland drikkedunke, da de nåede Ravnkildens smukke rindende vand.

Erhvervsdelegationen fra Jinan City er dog ikke ubekendt med smukke kilder. Jinan City har hele 72 kilder, der pryder byen, som da også er kendt som ”Spring City”.
Rebild lader sig dog ikke afskrække af dette. Kilderne i Rebild er nemlig så rene, at man kan drikke vandet direkte fra kilderne, og det var erhvervsdelegationen ikke langsomme til at afprøve.

• Vores DNA her i Rebild er helt unikt, og de fantastiske kvaliteter, som vores natur, kultur og outdoor profil kan tilbyde besøgende, skaber synergi mellem erhverv og turismen.Vi oplever ofte, at vores virksomheder netop bringer ’natur-herlighederne’ og den autentiske oplevelse i fokus i forbindelse med et besøg fra kunder i hele verden, siger erhvervs- og turistchef Jane Bejlegaard Lindberg

På programmet havde erhvervsdelegationen et virksomhedsbesøg hos Tylstrup Kager A/S i Støvring og efterfølgende modtagelse af borgmester Leon Sebbelin i RebildPorten, hvorefter erhvervs- og turistchef Jane Bejlegaard Lindberg viste Rebild Bakker og Ravnkilden frem til de meget interesserede kinesere. Herefter gik turen videre til København.