Kun fire trin til online konfiguration af kølemaskiner

Kun fire trin til online konfiguration af kølemaskiner

Fire trin, syv sprog og et sammenfattet svar. Denne kombination byder det nye online værktøj Rittal TopTherm Chiller Konfigurator. Værktøjet beregner automatisk køleeffekt baseret på kravene for gældende kredsløb og kølvandstemperatur, for at opnå optimeret køling af maskiner og processer.

-Det kan være vanskeligt at vælge den rette køleenhed til anvendelse i maskiner og proceskøling. Er enheden for lille genereres ikke tilstrækkelig køling, er enheden for stor trækkes unødig energi. Denne problematik løser Rittal TopTherm Chiller Konfigurator på en smart måde, siger Göran Bjelk, produktchef for klimateknik hos Rittal.

Fastsæt køleeffekten

Det online værktøj som Rittal har udviklet yder support til at fastsætte den nødvendige køleeffekt i effektområdet 1-40 kW, for hurtigere at kunne vælge den rette løsning og for automatisk at sammenligne alle tekniske data. Dette gøres i fire enkle trin.

Rittal TopTherm Chiller Konfigurator henvender sig primært til dem, som designer maskinsystemer og indkøbere af maskinteknik, som behøver værktøjer til finde det mest optimale udstyr.

Interaktiv produktinformation

Udvalget af funktioner i værktøjet inkluderer blandt andet interaktiv produktinformation om tilbehør. Tegninger til at sammenligne tilbud eller for konstruktioner kan hurtigt hentes i DWG, PDF og 3D-PDF-format.

Gennem værktøjet går det let at downloade styklister, specifikationer, samt køle- og pumpeydelse.

Alle nødvendige tekniske data findes tilgængelige med bare få klik på musen og kan dermed enkelt overføres til maskinbyggeren i forbindelse med indkøb og bestilling.

Syv sprog

Rittal TopTherm Chiller Konfigurator findes på tysk, engelsk, fransk, spansk, italiensk, hollandsk og russisk via www.rittal.dk , samt i en offline-version.

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37