Sæt tryk på salsaen

De fleste holder af mexicansk mad. Ikke mindst familiens yngste, der med tortillaer og tacos selv kan sammensætte deres mad.

Men mange børn har det svært med stærke ting og med stykker af grøntsager i de saucer og salsaer, som hører til mexicansk mad.

Derfor udvider Santa Maria nu sit sortiment med to salsaer på særlige klemflasker, der passer både unge og gamle. For de yngste kommer en salsa helt uden tilsat sukker og stykker af grøntsager. Den får følgeskab af en ny, sukkerfri mellemstærk variant.

Dermed har du nu endnu flere gode salsaer ved hånden, når gryderetter, burgere og tortillaer står på menuen.

”Mange forbinder kun salsa med mexicansk mad. Men salsa er mere end det. Faktisk er salsaens bidrag til madlavningen lidt undervurderet i danskernes køkken. Skifter du f.eks. ketchuppen ud med salsa i burgeren eller til pommes frites eller grillmaden, så får du langt mere bid og smag. Og i modsætning til mange ketchupper, er der ikke sukker i vores nye salsaer,” siger Tommy Rugaard, direktør i Santa Maria Danmark.

Salsa på klemflasker er en nyhed i Danmark, og de er både hygiejniske og praktiske at bruge, ikke mindst for børn.

Hyldenyhed

De to nye salsaer er i butikkerne medio marts 2011.

Santa Maria Smooth Salsa Mild er en mild og børnevenlig salsa. Den er helt uden sukker og har ingen stærk smag eller bider af grøntsager, der ’forstyrrer’ det barnlige øje. Vejledende udsalgspris forventes at blive cirka 26 kroner.

Santa Maria Salsa Medium er en traditionel og mellemstærk salsa med små bider af tomat, løg og chili. Heller ikke Salsa Medium er tilsat sukker. Vejledende udsalgspris forventes at blive cirka 26 kroner.

Produktprøver sendes gerne, hvis det har interesse.

• texmex
  • salsa

Santa Maria AB er Nordens førende producent af smagsoplevelser. Selskabet udvikler og driver madtrends inden for to forretningsområder: Retail og Food Service. Under brandet Santa Maria findes varegrupperne: krydderier, mexicansk, thai, india og BBQ. Produktudvikling og kvalitet er hjørnesten i virksomheden. Santa Maria arbejder systematiske for at opnå højeste produktsikkerhed og -kvalitet i alle dele af produktionen. Selskabet er certificeret inden for BRC-standarden. I 2010 omsatte Santa Maria AB inkl. datterselskaber for fire milliarder SEK. Santa Maria samarbejder med RedBarnet og Palmeolieprojektet RSPO.