Santa Maria Enchiladas lige til Tex Mex-buffeten

Santa Maria udvider sit Tex Mex-sortiment med en ny krydderimix til enchiladas. Enchilada Spice Mix har mild smag af chili og urter – perfekt for store og små Tex Mex-fans.

Enchilada betyder ”at krydre med chili”. Retten består af en fyldt, rullet tortilla, dækket med tomatsauce og gratineret i ovnen.

I Mexico fylder man sin enchilada med ingredienser som kylling, tomatsauce, bønner, skaldyr, creme fraiche og grøntsager. Santa Marias nye Enchilada Spice Mix er perfekt for dig, som elsker mexicansk mad, men gerne vil udvide Tex Mex-repertoiret.

Krydderiblandingen indeholder hvidløg og urter. Den passer rigtig godt til kylling. Med blandingen får du den rette smag med det samme. Det går let og hurtigt, og du behøver ikke være en ørn til mexicansk madlavning for at få succes.

”Vi arbejder hele tiden på nye eksotiske madkoncepter og retter i vores populære serier. Santa Maria Tex Mex er naturligvis ingen undtagelse, og vi er glade for at præsentere endnu et nyt medlem i familien, siger Linda Sølvberg, trade marketing manager i Santa Maria.

Enchilada Spice Mix har en mild smag af chili og urter. En pose krydderimix giver fire portioner. Vejledende pris i butikkerne er 11,50,-.

Opskrift: Enchiladas med kylling (4 portioner)

500 g kyllingefilet i små tern

1 spsk. olie eller smør til stegning

1 pose Santa Maria Enchilada Spice Mix

500 g flåede tomater

3 dl revet ost

8 stk. Santa Maria Corn Tortilla eller Original Soft Tortilla Bread

Tilberedning: Brun kyllingen i fedtstoffet. Bland de flåede tomater, krydderimix og halvdelen af osten. Hæld halvdelen af saucen over kyllingen og lad den småsimre i ca. 2-3 minutter til kyllingen er gennemstegt. Fordel kyllingeblandingen ud på dine tortilla-brød, rul dem sammen og læg dem med folden ned ad i et smurt, ovnfast fad. Hæld resten af sauce over. Top med revet ost. Enchiladaen gratineres i ovnen ved 200°C i ca. ti minutter. Server med grøn salat og creme fraiche.

• krydderimix
  • spice mix