​Scania ansætter underviser til Scania Driver Academy

Scania mærker stor efterspørgsel på uddannelse af chauffører og har derfor ansat ny underviser og coach til Scania Driver Academy i Ishøj.

1. juni 2015 starter Torben Rasch som coach og træner på Scania Driver Academy i Ishøj. Torben har mange års erfaring som underviser og rådgiver inden for transportbranchen og har i de seneste 5 år undervist fast hos bl.a. TUC, der ligesom Scania Driver Academy tilbyder transportkurser og –uddannelser til lastbilchauffører.

Det nye job består bl.a. i at undervise og coache Scania Driver Academy´s kursister i økonomisk kørsel og køre- og hviletid.

- Brændstof udgør i gennemsnit 41 pct. af de samlede omkostninger i livscyklussen på en lastbil og er langt den største udgift for virksomheder ved transportkørsel. Derfor er flere og flere virksomheder begyndt at investere i uddannelse for chauffører for at bringe forbruget ned, og det kan man gøre ved at uddanne dem i at køre lastbilen optimalt, siger chefen for Scania Driver Academy, Erling Pedersen.

Torben er godkendt sikkerhedsrådgiver inden for Farligt Gods, og derfor vil Scania i fremtiden kunne tilbyde denne ydelse til de af vores kunder, der har behov for rådgivning i ægte Scania-kvalitet. Tillige er Torben en meget stor kapacitet på kørehviletidsområdet og vil indtræde i Scanias rådgivningsteam.

• Arbejdsliv

• uddannelse
  • trafiksikkerhed
  • miljørigtig kørsel
  • coaching
  • brændstoføkonomi
  • lastbilchauffører
  • busser

Scania Danmark A/S indgår i den globale Scania-koncern, der er en af verdens førende leverandører af tunge lastbiler, busser samt industri- og marinemotorer med tilhørende serviceydelser. Den danske Scania-organisation beskæftiger ca. 900 medarbejdere på i alt 26 velplacerede lastbil- og busanlæg jævnt fordelt over hele Danmark.
Scanias integrerede produkter og serviceydelser sikrer kunderne markedets mest omkostningseffektive løsninger for gods- og passagertransport ad landevej samt maksimal uptime. Scanias forsknings- og udviklingsaktiviteter er koncentreret i Sverige, mens produktionen foregår på flere anlæg i Europa og Sydamerika med mulighed for global udveksling af produktionsteknologi, komponenter og komplette køretøjer. Scania tilbyder også finansielle tjenesteydelser og beskæftiger ca. 41.000 medarbejdere fordelt på ca. 100 markeder verden over.