Dokumenthåndtering og ECM i stærk medvind

Gartners nye rapport* påpeger, at 2011 var et utrolig godt år for den globale ECM-industri. En branche, som har vist en god udvikling og vækst de seneste år – selv gennem finanskrisen - og som er spået en årlig vækst på 11,4 % frem til 2015. Software Innovation, som indtager en solid position blandt de globale nicheaktører, har selv vind i sejlene og kan bekræfte, at tendensen mærkes både på hjemmemarkedet og i den internationale del af virksomheden.

-Både offentlige og private virksomheder har fået øjnene op for de produktivitets- og omkostningsgevinster, som løsninger til dokument- og informationshåndtering, workflow, arkivering og Content Management skaber. Vi snakker om forbedret effektivitet, reducerede omkostninger, optimerede forretningsprocesser, ansvarlighed og bedre kundeservice. Det er motiverende at se, at virksomheder i stigende grad ser vigtigheden af struktureret information, siger Halvor Walla, direktør for strategi og produktudvikling i Software Innovation.

Vinder terræn

Software Innovation har oplevet både positiv vækst og udvikling. I første halvår af 2012 øgede softwareselskabet resultatet med hele 165 % set i forhold til samme periode året før. Omsætningen blev øget fra 148 millioner til 171 millioner.

-Vi har fået godt fodfæste i den offentlige sektor i Skandinavien med tilgang af kunder som det sveske Udenrigsdepartement, Helsedirektoratet og Statens Serum Institut. Samtidig oplever vi også, at de private virksomheder har forstået, at ECM-løsninger kan være afgørende og indtægtsgivende. Det seneste år har vi fået kunder som Color Line, Jotun, ECCO og Fiskars, uddyber Walla.

Niche-aktør

Igen i år er Software Innovation med i den internationale ECM-elite blandt niche-aktørerne. Gartner påpeger, at selskabets portefølje med ECM-løsninger til forskellige brancher vokser hurtigt, og at løsningerne er attraktive på grund af den Microsoft-centrerede arkitektur, gode skalerbarhed, enkle konfiguration og gode integrationsmuligheder.

-Det er en vigtig anerkendelse at være en del af Gartners Magiske Kvadrant. Vi har de seneste år haft stor fokus på at skærpe vores produkt- markedsstrategi, og de gode resultater, vi kan præsentere, bekræfter os i, at vi er lykkedes med det, vi gør, siger Walla

*Gartner rapport, af 18.10.12, “Magic Quadrant for Enterprise Content Management”, af Mark R. Gilbert, Karen M. Shegda, Kenneth Chin, Gavin Tay og Hanns Koehler-Kruener

• Data, Telekommunikation, IT

• ecm