Sony afslører nyeste innovationer og produkter inden for mobil, lyd og billede på IFA 2017

Sony løfter sløret for et nyt udvalg af produkter i forbindelse med IFA forbrugerelektronikmesse i Berlin, Tyskland, som begynder fredag d. 1. september.

På Sonys pressekonference, der blev afholdt torsdag den 31. august kl.13.00, forud for IFAs officielle åbning, introducerede Sheriu Kumekawa, Præsident for Sony Europe, selskabets nyeste lyd-produkter. "Ved fortsat at levere revolutionerende produkter, der rører på et dybt følelsesmæssigt niveau, er Sony det sidste bindeled mellem vores kunder og de oplevelser, de søger. Vi opnår en stabil vækst i vores elektronikforretning i Europa ved at fokusere på et marked i høj vækst, og vi er godt positioneret til resten af 2017 og fremover, "siger Kumekawa. Hideyuki Furumi, EVP, Global Sales & Marketing for Sony Mobile Communications Inc. indtog derefter scenen og introducerede nyeste produkter fra XperiaTM X smartphone-serien.

Pressekonference kan streames på video her.

Hovednyheder på IFA

Ultrakompakt, robust og vandafvisende RX0

Sony annoncerede i dag et nyt type kamera - ultrakompakt, robust og vandafvisende RX0, der giver helt nye muligheder inden for fotografering. RX0 (DSC-RX0) bygger videre på den førende billedkvalitet i RX-serien fra Sony med avancerede foto- og videofunktioner – alt sammen komprimeret i et robust og ultrakompakt design.

Lyd og tv/Smart Home

1000X-serien

Sony lancerer tre nye trådløse hovedtelefoner med støjeliminering og Hi-Res lyd i 1000X-serien – efterfølgeren til den prisbelønnede MDR-1000X, der blev lanceret på IFA 2016: WF-1000X, helt trådløse in-ear høretelefoner, WI-1000X, hovedtelefoner med bøjle bag nakken, samt WH-1000XM2, around-ear hovedtelefonerne.

De nye 1000X-modeller kan prale af brancheførende1 støjeliminering for Bluetooth®-hovedtelefoner. De er også udstyret med verdens første2 `Adaptive Sound Control´, der registrerer, om du sidder stille, går på gaden eller kører med bus, og automatisk sørger for at skifte til den støjelimineringstilstand, der er mest optimal for din aktivitet.

h.ear-serien

Sony lancerer også nye hovedtelefoner i h.ear-serien, der kommer i en række nye farver og passer til enhver livsstil og smag. Farverne matcher Sonys nyeste Xperia™ og Walkman®-produkter, hvilket giver mulighed for at skabe iøjnefaldende farvekombinationer.

Walkman NW-ZX300

Den ikoniske Walkman® er i den grad stadig i live med den nye NW-ZX300, som er Sonys nyeste skud på stammen i ZX-serien. ZX300 er en elegant designet musikafspiller af høj kvalitet, der leverer en superb lydoplevelse med et velafbalanceret output, takket være S-Master HX™ og en brugerflade skabt af musikelskere til musikelskere.

Extra Bass-serien

Sony har tilføjet to nye højttalere til EXTRA BASS™-serien – GTK-XB60 og GTK-XB90. Højttalerne er større end de andre modeller i serien, når det kommer til lyd og størrelse, men er stadig både trådløse og bærbare – lige til at have med sig. Med de nye funktioner kan du skifte til dén farve, der passer til netop din fest og gøre alle dine venner misundelige.

BRAVIAⓇ OLED A1 4K HDR tv i 77”

Sony lancerer det nye BRAVIAⓇ OLED A1 4K HDR tv i 77” i Europa. Du får en førsteklasses seeroplevelse med overlegen billedkvalitet takket være Sony 4K HDR Processor X1™ Extreme og Acoustic Surface™-højttalersystem, der udsender overlegen, kraftfuld lyd direkte fra skærmen.

Ved standen på IFA vil Sony demonstrere 4K HDR-verdenen ved at sammensætte BRAVIA XE94/XE93 4K LCD med PlayStation4 Pro (PS4Pro) og andre 4K HDR-produkter. De besøgende vil kunne opleve realistiske og kraftfulde billeder i 4K HDR samt lyd i den nyeste Dolby AtmosⓇ-kvalitet med UBP-X800 Ultra HD Blu-rayTM-afspiller og HT-ST5000 Soundbar.

LF-S50G med Google Assistant

Sony lancerer i år også LF-S50G – deres første trådløse højttaler med indbygget Google Assistant. Højttaleren vil på nuværende tidspunkt kun komme på markedet i Storbritannien, Tyskland og Frankrig.

Derudover vil BRAVIA tv’erne blive opdateret med indbygget Google Assistant-funktion i slutningen af året. Ved blot at snakke til Google Assistant via din BRAVIA-fjernbetjening, vil du kunne starte videoafspilninger, holde øje med de seneste nyheder og kontrollere lydenheder, lys eller andre wi-fi-tilsluttede IoT-enheder3, der fungerer sammen med Google Assistant.

Sony vil desuden afholde en Smart Home-demonstration, hvor Sonys sortiment af produkter inden for lyd og video, som kan sammenkobles, bliver præsenteret. Her bliver det introduceret, hvordan man kan bruge LF-S50G, BRAVIA og andre Sony-produkter sammen med produkter fra andre virksomheder, og også eksempler på potentielle brugeroplevelser bliver fremvist.

Sony Mobile Communications præsenterer to nye medlemmer i Xperia’s flagskibsfamilie: Xperia XZ1 og Xperia XZ1 Compact. Begge er udrustet med Sony’s nye Motion Eye™-kamera, som fanger detaljer udover det menneskelige øjes formåen. Herudover indeholder begge modeller banebrydende teknik til smartphones med Sony’s nye, unikke 3D-scanningsfunktion, en markedsledende billedteknik (inklusive HDR-skærm til Xperia XZ1) og en lytteoplevelse i verdensklasse takket være Hi-Res Audio.

XperiaTM Smartphones

Xperia XZ1 og Xperia XZ1 Compact viser et virkeligt gennembrud indenfor mobil kreativitet – appen 3D Creator er Sony’s egenudviklede, unikke og innovative applikation til hurtig og enkel 3D-scanning af et objekt, som tilbyder en ny verden af kreative muligheder. For første gang nogensinde i en smartphone kan du optage 3D-scanninger i høj kvalitet på bare et minut med de fire scanningsindstillinger: hovedscanning, ansigtsscanning, madscanning og scanning i fri form. Hver indstilling har en tilpasset guide, der gør dem nemme at bruge. Når du har afsluttet din 3D-scanning, åbnes en verden af muligheder. Del med dine venner på de social netværk og i meddelelses-apps ved hjælp af 3D-stickers, eller lad dit indscannede objekt komme til live gennem kameraets AR-effekt-app, forskellige tredjepartsprogrammer eller som levende baggrundsbilleder.Du kan også sende din scanning til en 3D-printer for at skabe en unik souvenir.

3D-scanningsfunktionen anvender Sony’s unikke Motion Eye™-kamera. Både Xperia XZ1 og Xperia XZ1 Compact er udrustet med dette fantastiske kamera, som er bygget med erfaringerne fra udviklingen af Sony’s ‘α’ og Cyber-shot™-kameraer. Xperia XZ1 Compact har herudover det markedsledende frontkamera med en supervidvinkel med 120 graders synsvinkel (FoV), som kan bruges til kreative selfies – perfekt til gruppebilleder eller motiv med smuk natur i baggrunden. Og så kan du endda let skifte til en 80 graders normaloptik med et enkelt tryk på skærmen.

Både Xperia XZ1 og Xperia XZ1 Compact har platformen Qualcomm® Snapdragon™ 835 med markedsledende ydeevne og superhurtige4.

4K Home Cinema Projektorer

Sony har styrket sit line-up af Home Cinema-projektorer med tre nye high-performance-modeller, som bringer fordybende 4K HDR-oplevelser ind i hjemmet. Projektorerne er designet til at give filmfans mulighed for at opleve storslåede og livagtige oplevelser i hjemmet. Alle modellerne leverer høj kontrast og billeder fyldt med detaljer takket være Sonys avancerede native SXRD-panel5.

Den kompakte6 VPL-VW760ES med premium laser light-kilde gengiver fantastiske 4K HDR-billeder, mens den alsidige VPL-VW360ES, med justerbar billedkvalitet er beregnet til at gengive forskellige typer af indhold. Derudover lanceres VPL-VW260ES, som fordybende og autentiske 4K HDR-billeder til en overkommelig pris.

Seed Acceleration Program

Sony introducerer flere produkter og services, som udspringer fra Seed Acceleration Program (SAP), såsom toio™ legetøj-platformen og SAP Europes7 første projekt, Nimway – en ny smart løsning til store kontorer. Nimway anvender Sonys unikke `Indoor Positioning Engine´-teknologi, og kan både navigere medarbejdere til møder til tiden og identificere ledige mødelokaler og finde kollegaer.

Gaming og netværk

PlayStation®VR (PS VR) er et virtual reality-system, der tager PlayStation®4-systemet til det næste niveau af indlevelse. Besøgende på Sony-standen får mulighed for at opleve et væld af VR-indhold, herunder Farpoint, hvor spillere bruger en sigtecontroller – PS VR Aim Controller – til at kæmpe sig gennem en fjendtlig planet og forsvare sig mod angreb fra fjender.

1. Pr. 31. august 2017. Ifølge undersøgelser foretaget af Sony Corporation, målt ved hjælp af JEITA-kompatible retningslinjer. Blandt hovedtelefoner på markedet med støjeliminering og i følgende design: bøjlen over hovedet, med bøjlen bag nakken og helt trådløse hovedtelefoner.
  2. Pr. 31. august 2017. Ifølge undersøgelser foretaget af Sony Corporation
  3. Kan kontrollere trådløse højttalere med indbygget Chromecast, hjemmebiografsystemer og integrerede multikanal-forstærkere.
  4. Xperia XZ1 leverer op til 1Gbps baseret på Gigabit Class LTE Cat16, XZ1 Compact leverer op til 800Mbps baseret på Cat15 og er afhængig af marked og netværk.
  5. Native 4K SXRD paneler referer til de organiske 8.85 megapixel (4,096 horisontale x 2,160 vertikale) paneler.
  6. Den måler 496 mm i dybden, som er 40 % mindre end den nuværende laser light source-model - VPL-VW5000ES.
  7. SAP Europe er den europæiske afdeling i Seed Acceleration Programmet, der blev oprettet i april 2014 for at fremskynde lovende nye forretningsidéer, som Sony-medarbejdere har foreslået, til fuldt udviklede virksomheder. SAP Europe startede i april 2016 og har hovedkontor i Lund, Sverige. To auditions er blevet gennemført i slutningen af august 2017.

• ifa
  • tv