Sony bekræfter: HDR på vej til BRAVIA-tv

To nye BRAVIATM-serier vil fra den kommende sommer være kompatible med HDR-indhold (High Dynamic Range). Du kan således nyde godt af formatet på både Sony BRAVIA X93C og X94C 4K Ultra HD.

HDR-teknologien, som ser ud til at blive populær, er i stand til at vise flere lysniveauer samtidig, hvilket giver f.eks. filminstruktører mulighed for at være endnu mere kreative. HDR-indhold vil være tilgængeligt på store streamingtjenester som f.eks. Netflix allerede i år.

Med de unikke teknologier “X-tended Dynamic Range PRO” (X94C 75") og “X-tended Dynamic Range” (X93C 55" og 65") fra Sony får du både det helt skarpe LED-lys og de dybe, sorte farver. Dette giver dig en enestående oplevelse sammenlignet med normal HDR-video og alle andre videoformater med høj kontrast.

“Sony har altid været førende inden for 4K, og vores eksklusive Sony-teknologier har været i centrum for at give tv-elskerne det bedst mulige billede – uanset hvilket indhold, de ser. Årtiers erfaring giver os nu mulighed for at introducere HDR-standarden til vores 4K Ultra HD-tv og samtidig forbedre kontrasten takket være den unikke “X-tended Dynamic Range PRO”-teknologi fra Sony,” siger Motoi Kawamura, General Manager TV Product Planning og Marketing i Sony Europe. “Og vi kan nu tilbyde vores kunder den bedste brugeroplevelse nogensinde ved at forene den fremragende billedkvalitet med Android TV.”

De nye 4K Ultra HD-tv fra Sony har alle den nye kraftfulde “4K X1”-processor, som leverer en imponerende klarhed uanset, hvad du ser – 4K, HD, Standard Definition og endda internetvideoer i lav opløsning.

Med Android TV får du verdens mest populære, mobile platform direkte på dit Sony-tv. Du har nem adgang til apps via Google Play, og med stemmesøgning kan du hurtigt finde det, du leder efter – du kan tale direkte ind i One-Flick-fjernbetjeningen eller en kompatibel smartphone. Hjemmeskærmen på dit Android TV tilpasser sig desuden hele tiden efter, hvilke film og serier du ser. Takket være Google CastTM kan du nemt sende internetvideoer, billeder og andet indhold fra din smartphone eller tablet til dit tv.

De to serier er en del af det stærke line-up på 12 4K Ultra HD-tv, som er tilgængelige i butikkerne fra maj 2015. De kan forudbestilles på www.sony.dk allerede nu.

Bravia X93C
55”: 28.000 kr.
65”: 35.000 kr.

X94C:
75”: 70.000 kr.

Læs den fulde pressemeddelelse om den nye BRAVIA 2015-serie fra Sony

• Elektronik

• 4k
  • hdr
  • android
  • tv

Sony er en førende global udvikler af produkter inden for lyd, video, kommunikation og informationsteknologi til både forbrugere og professionelle markeder. Sony er kendt for sine audiovisuelle produkter såsom BRAVIA™ LCD High Definition (HD) TV, Cyber-shot™ digitalkameraer, Handycam® videokameraer, “α” (Alpha) digital SLR-kameraer, Xperia-tablets og Walkman® MP3-afspillere samt professionelt HD-udstyr til broadcasting.

Find mere information om Sony Europe på www.sony-europe.com, om Sony Corporation på www.sony.net og om Sony Danmark på www.sony.dk.

“Sony”, “WALKMAN”, “Cyber-shot”, “Handycam”, “α”, “BRAVIA” og “Xperia” er registrerede varemærker eller varemærker tilhørende Sony Corporation. Alle andre varemærker eller registrerede varemærker tilhører deres respektive ejere.